Hvilke cichlider sammen med Kribensis?
Fra : Luten[9400]

Dato : 01-09-04 17:05

Hej, jeg har et lille "selvskabsakvarie" med 2 par kribensis og 2 par
Ancitrus, med nogle trærødder og en masse planter.

Jeg bruger alm. postevand når jeg skifter 25-33% vand vær 14. dag og
tilsætter gødning, salt og aquasafe.

vil så lige høre jer efter hvilke cichlider som kan gå sammen med kribensis
i et så lille akvarie og med den vand kemi. og med en pumpe på 450l/t.

mvh Lasse

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-09-04 17:16

"Luten[9400]" <migselvmig@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kribensis
> i et så lille akvarie og med den vand kemi. og med en pumpe på 450l/t.

Det kommer helt an på hvor stort akvariet er?

PS: Du skal ikke komme salt i vandet hver gang, max hver 3'die måned. Hvis
det kommer i hver gang har det ingen effekt til sidst.Personligt vil jeg kun
komme det i hvis der er tegn på sygdom der kan kureres med salt.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 01-09-04 17:17

Hvor stort et akvarium taler vi om? - lille er et relativt udtryk...

/Mikkel

PS: lad være med at tilsætte salt når du skifter vand - så kan du ikke bruge
det som kur mod sygdom

Fra : Luten[9400]

Dato : 01-09-04 20:32

hej, sry glemte at skrive det er på 64L

mvh Lasse

Fra : Martin Heller

Dato : 01-09-04 22:03

Luten[9400] wrote in <ch584u$1cph$1@news.cybercity.dk>:

> hej, sry glemte at skrive det er på 64L

Så er der jo ikke megen plads tilbage til andre fisk.
Kribensis har det med at blive meget territoriale når de
har æg eller unger, og det har de næsten hele tiden!

Jeg ville ikke putte andre territoriale fisk ned til et par
Kribensis i et 64 liters akvarium.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-04 22:17

Luten[9400] wrote:
> [...]
> Ancitrus, med nogle trærødder og en masse planter.
> Jeg bruger alm. postevand når jeg skifter 25-33% vand vær 14. dag og

Gødning er OK - det gavner planterne.

Salt er unødvendigt - og måske endda direkte skadeligt, hvis du ikke har
noget sygdom, som du ønsker at kurere.....

Aquasafe - tjah - efter min mening gavner det mest forhandlerens
kasseapparat - det er normalt overflødigt......

> vil så lige høre jer efter hvilke cichlider som kan gå sammen med
> kribensis i et så lille akvarie og med den vand kemi. og med en pumpe
> på 450l/t.

Hvis du har 2 par, så tror jeg ikke du skal putte mere derned- har du givet
dem et par huler, så de kan lægge æg i fred og få unger ?

Det vil nok være sjovere, end at putte andet derned......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Luten[9400]

Dato : 02-09-04 09:02

> Hvis du har 2 par, så tror jeg ikke du skal putte mere derned- har du
givet
> dem et par huler, så de kan lægge æg i fred og få unger ?

ja der er tre halve kokos nødder der i

mvh lasse