Fjernkontrol - jubii! løsningen fundet
Fra : Tjinca

Dato : 01-09-04 16:02

Jeg skrev her inde for noget tid tilbage ang. fjernkontrol, idet min hund
har det med at tage et par skridt frem imod mig før hun laver sine
stillingsskift. Jeg fik et par råd herinde, som blev afprøvet (bl.a. at
ligge en godbid bag hende), men desværre uden meget held.

Efterhånden opgav jeg vitterlig at gøre mere ved øvelsen, og sandende at jeg
bare måtte miste de ekstra point til prøverne (og håbe at hun ikke bevæger
sig mere end en kropslængde), men da jeg som altid leger med hende efter
hver træning, for at det ikke skal blive for kedeligt, kom tricket helt af
sig selv.

Her står jeg pludselig med hendes bold og dækker hende af foran mig, før jeg
kaster den. Og miraklet sker. Hun går ikke frem imod mig, da hun logisk nok
ved at bolden vil flyve forbi snuen på hende! Desuden får den hende til at
være mere opmærksom på mine håndsignaler, når jeg holder den, før jeg
kaster. Indtil nu vil jeg bare vænne hende til at være mere sikker i de
forskellige stillinger, siden hen, vil det nok være muligt at gennemføre
alle stillingeskift, før den tages frem af lommen og kastes.

Tjinca
....der ikke har været kvik nok til at indse, at hendes hund efter 7 år,
stadig tænder mere på bolde end godbidder!