Kan man afbryde USB power...
Fra : Per Madsen

Dato : 10-05-01 10:38

Hej NG

Jeg har brug for at kunne afbryde strømforsyningen
til en USB enhed, helst uden at slide USB bøsningen
i apparatet op.
Mit spørgsmål er, kan man software-mæssigt afbryde
strømforsyningen til USB stikket i PC'en, alternativt
findes der dimser på markedet med indbygget afbryder.

mhv
Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-05-01 01:17

hmmmm tror det ikke (men mon ikke du kan løse problemet ved at købe en
ekstern hub med strømforsyning og bryde strømmen på den ??)

Freaken

Fra : Per Madsen

Dato : 12-05-01 21:56

Tak Karsten,

Jo, jeg ville også kunne indbygge en lille
afbryder i et USB forlængerkabel.
Jeg spekulerede på, om dimsen allerede
fandtes.
Iøvrigt har jeg siden iagtaget, at min Win2000
server, først leverede strøm til en nyanskaffet
USB HUB, *efter* at New-Hardware-cermonien
var gennemført - Win2000 server kan tilsyneladende styre
USB-power software-mæssigt...

mhv

Per