Kan man bryde password på et word-dokument~
Fra : ct

Dato : 01-09-04 12:59

HEj!

Jeg har et Word-dokument, hvoir jeg har glemt adgangskoden!

Kan man bryde password på et word-dokument ???

Hilsen

Carsten

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-09-04 13:13

http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=recover+word+password&meta=

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-09-04 13:26

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> writes:

>http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=recover+word+password&meta=

....og hvis svaret er ja, så følger der jo et interessant, nyt
spørgsmål:

Er det smart at bruge krypteringen i Word, hvis den reelt set
ikke duer til noget?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Lund

Dato : 01-09-04 13:33

Klaus Ellegaard wrote:

> ...og hvis svaret er ja, så følger der jo et interessant, nyt
> spørgsmål:
>
> Er det smart at bruge krypteringen i Word, hvis den reelt set
> ikke duer til noget?

Du skal nok ikke lægge dine konto oplysninger i et word dokument med
password og så lægge det på Internettet. De steder jeg har set word
passwords er blevet brudt, har det været med bruteforce.. dvs. det har
taget et par dage.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-09-04 13:38

Anders Lund <anders@andersonline.dk> writes:

> [...]
>password og så lægge det på Internettet. De steder jeg har set word
>passwords er blevet brudt, har det været med bruteforce.. dvs. det har

Lige nøjagtigt kontooplysninger er jo relativt ligegyldige rent
sikkerhedsmæssigt?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Lund

Dato : 01-09-04 14:55

Klaus Ellegaard wrote:

> Lige nøjagtigt kontooplysninger er jo relativt ligegyldige rent
> sikkerhedsmæssigt?

Okay, din visa/dankort oplysninger så... det kan da være lige meget. Det
jeg mente var at du ikke skulle lægge noget vigtigt i dokumentet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Spangkuk

Dato : 01-09-04 20:12

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev

> Okay, din visa/dankort oplysninger så... det kan da være lige meget. Det
> jeg mente var at du ikke skulle lægge noget vigtigt i dokumentet.

Det var da indtil kl.13.59 i dag en udmærket ide
hvis man skulle skjule noget for CT...

Spang

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-09-04 20:48

>Okay, din visa/dankort oplysninger så... det kan da være lige meget. Det
>jeg mente var at du ikke skulle lægge noget vigtigt i dokumentet.

Det er sikkerhedsmæssigt også ret ligegyldigt. Forstået på den
måde at det ikke kan bruges til at skade dig, og at du i øvrigt
ofte smider selvsamme information i en offentlig skraldespand.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Lund

Dato : 01-09-04 21:03

Klaus Ellegaard wrote:

> Det er sikkerhedsmæssigt også ret ligegyldigt. Forstået på den
> måde at det ikke kan bruges til at skade dig, og at du i øvrigt
> ofte smider selvsamme information i en offentlig skraldespand.

Nej, jeg smider ikke mit kontonummer, udløbsdato og kontrolcifre ud i
offentlige skraldespande. Dem bruger jeg til at handle på Internettet.

Jeg smider heller ikke mine saldo udskrifter ud i offentlige
skraldespande, men det er en anden snak.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-09-04 07:21

>Nej, jeg smider ikke mit kontonummer, udløbsdato og kontrolcifre ud i
>offentlige skraldespande. Dem bruger jeg til at handle på Internettet.

Pointen er, at selvom du gjorde, så er det ikke særlig vigtigt.
Måske med undtagelse af kontrolcifrene i kombination med resten.

Folk har nogle sære ideer om, hvad der er hemmeligt, og hvad man
skal og bør gøre med hemmelig information.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Lund

Dato : 02-09-04 10:41

Klaus Ellegaard wrote:

> Pointen er, at selvom du gjorde, så er det ikke særlig vigtigt.

Du missede så pointen jeg ville sige. Nemlig at man ikke skal bruge word
dokumenter til at skule hemmelige ting.

> Måske med undtagelse af kontrolcifrene i kombination med resten.

Det var også kun et eksempel. Måske et dårligt ét... men så
kombinationen til alarmen til dit hus, sammen med adressen på samme.
Eller noget andet - find selv på noget.

> Folk har nogle sære ideer om, hvad der er hemmeligt, og hvad man
> skal og bør gøre med hemmelig information.

Enig... her er CPR-nummer debatten også ret god. Det kan bruges til
meget (man har jo hørt flere aviser osv. som har fået lavet pas, konti
og andre personlige ting, selv om det ikke var deres eget CPR-nummer),
samtidig med at det ikke er gået op for alle hvor "let" det er at misbruge.

Derfor vil jeg heller holde nogle uskyldige informationer hemmeligt end
at jeg vil sige for meget.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk