Kattemishandling som kunst
Fra : Georg

Dato : 01-09-04 00:11

Jeg modtager nyhedsmails fra IDA (In Defence ofAnimals) og blev mildt sagt
lidt harm over flg:

http://www.canoe.ca/NewsStand/Columnists/Toronto/Mike_Strobel/2004/08/28/605479.html

Man tror det er løgn. Hvad sker der for folk. Og hvordan kan det egentlig
være tilladt?

Georg

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-09-04 07:02

Hej Georg

Ja det er temmeligt sygt hvad man kan slippe afsted med når man kalder det
kunst, det har vi jo også set herhjemme med heste, grise, guldfisk og
hundehvalpe

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-09-04 08:15

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> writes:

> Hej Georg
>
> Ja det er temmeligt sygt hvad man kan slippe afsted med når man kalder det
> kunst, det har vi jo også set herhjemme med heste, grise, guldfisk og
> hundehvalpe

Hmmm måske man skulle spare lidt sammen til en USA tur og lave kunst
af kunsteren....
Jeg ved ikke med hesten og den "happening" han lavede der, men grisene
var døde, guldfiskene var et led i en moralsk overvejelse som den
enkelte skulle gøre. Ikke at jeg billiger måden, men for mig at se er
der altså forskel...

Og jeg kan godt lide kunst - den som forestiller noget og den som
f.eks Michael Vium laver som sætter tanker i gang. Men slagtning over
længere tid af et levende væsen er ikke kunst, det er mord !

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 01-09-04 08:48

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message news:<4135059a$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Man tror det er løgn. Hvad sker der for folk. Og hvordan kan det egentlig

Føj for den lede ... Det er virkelig skræmmende, at tilsyneladende en
større mængde mennesker går rundt med disse perverterede lyster, til
at gøre andre levende væsner ondt ("heste-sagerne" m.m.).
Hvor fanden er det at kæden springer af? Er det "samfundets skyld"
eller er det bare en mere og mere udbredt holdning at én bestemt
dyreart, homo sapiens, kan tillade sig den slags overfor alle andre
dyrearter? At det så gøres i kunstens navn - Herre Jemini! Han får sgu
nok statsstøtte til det ..... det ville ikke undre. Aviserne gør jo
også et stort nummer ud af at fortælle at sodomi ikke er ulovligt.
Føj...

LK