Ny mail i Outlook Express
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 31-08-04 23:19

Hej

Hvordan detekterer jeg, at der er kommet ny mail i OE - jeg ønsker at programmere et lille
resident program, som blæser en ordentlig skærm op, når der er kommet ny mail (så man kan
se det fra lænestolen)!

Lars

Fra : Harald

Dato : 01-09-04 19:00

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:i5u9j0lrbnqkbk63ttnue31pftas8ohovm@4ax.com...
> [...]
programmere et lille
> resident program, som blæser en ordentlig skærm op, når der er kommet ny

Mener at have hørt at der ikke er mulighed for at benytte automation sammen
med OE, en anden mulighed kunne så være at benytte f.eks.
WaitForSingleObject, FindFirstChangeNotification osv. i forbindelse med de
filer som OE gemmer mails i. En 3. mulighed kunne være at du ikke starter OE
op med i stedet lader dit eget program checke om der er nye mails og hvis
der er så starter dit program OE som så derefter henter mails´ene.

Mvh
HK

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 01-09-04 19:15

On Wed, 1 Sep 2004 19:59:36 +0200, "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote:

> [...]
>op med i stedet lader dit eget program checke om der er nye mails og hvis
>der er så starter dit program OE som så derefter henter mails´ene.

Tak for dit svar!
Jeg har lavet en foreløbig version, hvor jeg gør lidt alá det, du foreslår, dog lidt mere
primitivt: Jeg checker indbakke.dbx-filens dato mod en dato gemt sidste gang jeg checkede!
Det virker tilfredsstillende, men kan jo ikke uddrage hvor mange mails, og fra hvem, som
er kommet!

Du har ingen anelse om, hvordan filformatet er? Når jeg åbner dbx-filer i notepad, kan jeg
læse al(?) teksten, men formatet afslører sig ikke lige!

Lars

Fra : Harald

Dato : 01-09-04 20:14

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:054cj0dal4ol378o9tkgag01h8utrbkt39@4ax.com...

> [...]
notepad, kan jeg
> læse al(?) teksten, men formatet afslører sig ikke lige!

Næ det ved jeg ikke noget om.

/HK

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 02-09-04 10:19

On Wed, 1 Sep 2004 21:14:09 +0200, "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote:

>notepad, kan jeg
>
>Næ det ved jeg ikke noget om.

Nu har jeg fundet noget kode (et helt project, faktisk), som kan læse dbx-filer!

Interesserede kan downloade og læse mere om den her:
http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOE.htm

VH. Lars

Fra : Harald

Dato : 02-09-04 10:45

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:28pdj0l0urskifomdioaj996r4a5ssi5ne@4ax.com...

> Nu har jeg fundet noget kode (et helt project, faktisk), som kan læse
dbx-filer!

> Interesserede kan downloade og læse mere om den her:
> http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOE.htm

Ok, så havde jeg åbenbart hørt forkert mht. automation af OE.

/HK

Fra : Harald

Dato : 02-09-04 10:49

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dbx-filer!

> Ok, så havde jeg åbenbart hørt forkert mht. automation af OE.

Nu efter at have læst mere end 1. linie på siden kan jeg se at jeg ikke
havde hørt forkert

/HK

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 02-09-04 11:18

On Thu, 2 Sep 2004 11:49:15 +0200, "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote:

>Nu efter at have læst mere end 1. linie på siden kan jeg se at jeg ikke
>havde hørt forkert

Øh, hvad er det lige at "automation" er???

Lars

Fra : Harald

Dato : 02-09-04 12:02

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:vpsdj0lo3q99coj9ph0je91kj6t6qjrdt5@4ax.com...

> Øh, hvad er det lige at "automation" er???

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/his_2004main/htm/his_ti_developers_guide_cnew.asp

men ellers findes der også masser af beskrivelser andre steder:
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=microsoft+automation+introduction&btnG=S%C3%B8g&meta=

/HK