Brusk Herreds Tingbog
Fra : Peter Buch

Dato : 31-08-04 18:01

Kan det oplyses om Brusk Herreds Tingbog findes transskriberet. Jeg ved, at
1661 samt første halvår af 1662 findes på nettet. Men findes der mere, som
er trasskriberet - altså ikke nødvendigvis på nettet.

Samtidig undrer jeg mig lidt. Fra transskribtionen 1661 står: "1661 er den
ældste bevarede fra dette herred". Men i bogen Eltang, N. Bjært og S.
Vilstrup sogne af H. P. Berthelsen står side 18: "1523 er han på Brusk
Herredsting og får tingvidne på sin jord." Det kunne jo tyde på, at der
findes ældre kilder om Brusk Herredsting.

Er der nogen, der kan hjælpe med lidt overblik over Brusk Herreds Tingbøger
?

Mvh

Peter Buch