Kombination af to koder...??
Fra : Marianne Tidemann

Dato : 31-08-04 17:56

Håber det er det rette sted at spørge ???

Jeg har en kode til en flyvetekst i procesbaren, som jeg skal have
kombineret med en popupmenu. Jeg har skrevet og spurgt Ger Versluis og
han har også svaret, men jeg kan ikke få det til at virke
alligevel...........

Koder er denne:
<!--
<!--
function snapIn(jumpSpaces,position) {
var msg = "Formdinfremtid.dk - Ide"
var out = ""
if (killScroll) {return false}
for (var i=0; i<position; i++){
out += msg.charAt(i)}
for (i=1;i<jumpSpaces;i++) {
out += " "}
out += msg.charAt(position)
window.status = out
if (jumpSpaces <= 1) {
position++
if (msg.charAt(position) == ' ') {
position++ }
jumpSpaces = 100-position
}
else if (jumpSpaces > 3) {
jumpSpaces *= .75}
else {
jumpSpaces--}
if (position != msg.length) {
var cmd = "snapIn(" + jumpSpaces + "," + position + ")";
scrollID = window.setTimeout(cmd,5);
}
else {
scrolling = false
return false
}
return true
}
function snapSetup() {
if (scrolling)
if (!confirm('Re-initialize snapIn?'))
return false
killScroll = true
scrolling = true
var killID = window.setTimeout('killScroll=false',6)
scrollID = window.setTimeout('snapIn(100,0)',10)
return true
}
var scrollID = Object
var scrolling = false
var killScroll = false
// -->
//-->
and

<BODY background=""onload="snapSetup()">

Ger skrev at jeg skulle skrive:
<BODY background=""onload="snapSetup();PopGo()">
Det virker ikke og jeg har også prøvet at bytte om.

Er der nogen der kan hjælpe ???
På forhånd tak.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-04 01:10

Det vil ikke virke uden en PopGo funktion. Hvis du tilføjer den bør
det virke hvis du lige husker script tags. Derudover er der ingen
grund til at have dobbelte udkommenteringer i scriptet. Faktisk er det
helt unødvendigt, du skal helt tilbage til version 2 browsere for at
de ikke forstår script.

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 01-09-04 06:31

Tak for svaret

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
>Det vil ikke virke uden en PopGo funktion.

Det har jeg også, den står i bunden af min side, da menuerne er i
<script type="text/javascript">
   function Pop_Go(){return}
   function PopMenu(a,b){return}
   function OutMenu(a){return}
</script>
<script type="text/javascript" src="popmenu_var.js"></script>
<script type="text/javascript" src="popmenu_com.js"></script>

Jeg fandt et andet script, hvor bogstaverne ikke kommer flyvende
en for en, og det virker fint sammen med menuerne. Det undrer mig
lidt ????

>Derudover er der ingen grund til at have dobbelte
>udkommenteringer i scriptet.

Så spørger jeg dumt, hvad mener du med dobbelte udkommenteringer ??
Har bare fået flyve scriptet tilsendt af hjemmesidens ejer, og sat
det ind. Jeg er ikke så god til de ting endnu, men prøver.

Men jeg ville da gerne, hvis jeg kunne finde løsningen.........

Tak endnu engang

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 01-09-04 06:41

Marianne Tidemann <tidemann@5REEWtdcadsl.dk> (slet 5REEW) skrev:

> [...]
>lidt ????

>Men jeg ville da gerne, hvis jeg kunne finde løsningen.........

Ja, og den fandt jeg så..........;))
Hvor dum kan man være?? jeg havde glemt _ i PopGO
Der skal stå Pop_Go og ikke PopGo...........
Så nu virker det fint.

Hilsen Marianne