Ordbog til opslag
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-04 17:27

Hej!

Under KDE brugte jeg KDict til opslag af ord.

Hvad kan jeg bruge under Fluxbox som _ikke_ er afhængig af Gnome/KDE-libs?

Jeg forestiller mig noget som virker ligesom KDict, altså connecter til
en server og finder flere forskellige definitioner.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-08-04 17:29

On 2004-08-31, Martin Johansen [6000] <visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

> Jeg forestiller mig noget som virker ligesom KDict, altså connecter til
> en server og finder flere forskellige definitioner.

Der er "dict" til kommandolinjen, og dict.org til din browser (dict.org
er endda nem at bruge med nyere firefox, der skriver du bare "dict
<ord>" i location-baren.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Never trust an automatic pistol or a D.A.'s deal.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-04 18:11

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Der er "dict" til kommandolinjen, og dict.org til din browser (dict.org er
> endda nem at bruge med nyere firefox, der skriver du bare "dict <ord>" i
> location-baren.

Dict i Firefox virker men urpmi kan ikke finde dict.

Synes heller ikke jeg kan finde den på rpmfind.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 31-08-04 22:10

On Tue, 31 Aug 2004 18:26:53 +0200, Martin wrote:

> Hvad kan jeg bruge under Fluxbox som _ikke_ er afhængig af
> Gnome/KDE-libs?

Hvis du bruger en emacs:

,----[ C-h f dict RET ]
| `dict' is an interactive autoloaded Lisp function
| -- autoloads from "dict"
|
| Documentation:
| Lookup a word in the dictionary
`----

Ellers findes der forskellige kommandolinie-værktøjer skrevet i en del
forskellige sprog:
<http://www.dict.org/links.html>

Mvh.

--
"It's the Disneyland-law Adam Sjøgren
So far out it makes anarchy a bore" asjo@koldfront.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-04 07:35

Adam Sjøgren skrev:

> Hvis du bruger en emacs:

emacs har jeg aldrig blevet venner med desværre.

> Ellers findes der forskellige kommandolinie-værktøjer skrevet i en del
> forskellige sprog:
> <http://www.dict.org/links.html>

Jeg kigger. Tak!