Både og
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 10-05-01 09:42

Hej

Jeg kan ikke få syntaksen rigtig på nedenstående.
Håber der er en der kan hjælpe :)

Jeg vil udskrive position 1 fra NUMLVOLS & DATA samtidig.
Derefter position 2 fra NUMLVOLS & DATA samtidig osv.

--o0o--
NUMLVOLS="000 001 002 003"
DATA="physdev/data1 physdev1/data2 physdev1/data3"

for LINK in $DATA && DEV in $NUMLVOLS; do
echo $LINK $DEV
done
--o0o--

Hvis jeg nøjes med at liste det ene array, så går det godt:

for LINK in $DATA; do
echo $LINK $DEV
done

Men hvordan får jeg for-sætningen til at sætte værdien i både LINK og DEV?

sh er posix, hpux11

--
Venlig hilsen
Tonny

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-05-01 10:15

Tonny Sejr Kromann skrev:

> Men hvordan får jeg for-sætningen til at sætte værdien i både
> LINK og DEV?

Det kan jeg ikke gennemskue, men du kan evt. gemme værdierne i et par
filer og bruge paste(1) til at sætte dem sammen med:

#v+

$ echo $NUMLVOLS | tr ' ' '\n' > fil1.txt
$ echo $DATA | tr ' ' '\n' > fil2.txt
$ paste fil?.txt
000   physdev/data1
001   physdev1/data2
002   physdev1/data3
003
$

#v-

// Klaus

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 10-05-01 15:03

Hej

De udddata jeg får fra paste, får jeg som linier, eller linier i en fil.
Hvordan bærer jeg mig ad hvis jeg vil eksekvere hver af de linier fra filen?

Er metoden som nedenfor eller kan jeg pipe eller noget?

--o0o--
for cracker_cmd in uddatafil; do
exec_my_dirty_stuff $cracker_cmd
done