Slette indhold af .txt-fil?
Fra : Steffen Holm

Dato : 31-08-04 12:59

Hej NG.

Jeg har bikset en kodestump sammen, der henter indholdet af en .txt-fil til
en textarea. Herefter er det meningen at man kan ændre indholdet i
textarea'en, og derefter sende indholdet tilbage til txt-filen. Indholdet af
denne bliver senere kaldt fra en anden side. Alt dette virker fint.

Problemet er, at hvis det nye indhold af textarea'en fylder mindre end det
oprindelige, så ses "resten" af det oprindelige indhold under det nye, når
indholdet kaldes på den anden side.

Dette skyldes at jeg placerer curseren forrest i txt-filen (ForWriting)
istedet for (ForAppending).

Det jeg søger er en funktion, der sletter alt indholdet af txt-filen, efter
at dette er blevet udskrevet i textarea'en. (En pendent til
"Truncate"-funktionen i Delphi.)

Jeg håber at følgende er nogenlunde forståeligt, og at nogen kan hjælpe.

Link: http://caipirinha-design.dk/helmerb/admin.asp

--
Steffen Holm

Fra : Jakob Andersen

Dato : 31-08-04 23:52

"Steffen Holm" <mail@*nospam*skibumsen.dk> wrote
> [...]
> indholdet kaldes på den anden side.
>
> Dette skyldes at jeg placerer curseren forrest i txt-filen (ForWriting)

Kan du ikke bare overskrive hele filen med det nye indhold, når du får det
fra dit formularfelt:

TextAreaIndhold = Request.Form("felt")
Set objFS = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
// Husk at sætte overwrite attribut til true
Set objFile = objFS.CreateTextFile("c:\minmappe\minfil.txt" , True)
objFile.Writeline(TextAreaIndhold)
objFile.Close

> Link: http://caipirinha-design.dk/helmerb/admin.asp

404