Ad-Aware og startup-blocking
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 31-08-04 08:01

Jeg har to brugere på PC'en! Når jeg i en periode kun logger ind som den ene bruger,
kommer der ingen ændringer i diverse run-sektioner i RegDB'en, men hvis de to brugere
skiftes lidt, registrerer Ad-Aware hele tiden ændringer, hvilket resulterer i, at den
spørger om den skal blokkere for diverse helt lovlige programmer!

Dette er irriterende og hvordan ændrer jeg dette?

Jeg har været lidt inde omkring "rules-editor" og "filter", men for det første forstår jeg
ikke helt forskellen på de to, og for det andet er jeg usikker på, hvad "Key" og "Value"
præcis er i denne sammenhæng! Jeg synes, at Ad-Aware benytter disse to ord i flæng!

Bruger SE-udgaven!

Hej fra Lars

Fra : Peter Kruse

Dato : 31-08-04 11:24

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:6588j0t1c9d6nna2oio7qb45nb0rc8j1eh@4ax.com...

Hej Lars,

> [...]
resulterer i, at den
> spørger om den skal blokkere for diverse helt lovlige programmer!

Hvordan er disse bruger konti sat op? Kører de med administrator
rettigheder begge to?

> [...]
"Key" og "Value"
> præcis er i denne sammenhæng! Jeg synes, at Ad-Aware benytter disse to ord

Registreringsdatabasen er opbygget i en træstruktur, hvor de øverste mapper
kaldes "hives". Disse består af fem hovedmapper:
HKEY_CLASSES_ROOT, HKEY_CURRENT_USER, HKEY_LOCAL_MACHINE, HKEY_USERS og
HKEY_CURRENT_CONFIG.

De underlæggende mapper er nøgler (keys) med tilhørende værdier (Values).
Hvis du bevæger dig ned til en specifik nøgle (key) har du mulighed for at
angive en værdi (value) - eksempelvis:
HKEY_CURRENT_CONFIG\Software\Microsoft\windows\CurrentVersion\Internet
Settings\. Når man her, ved at højreklikke på "EnableAutodial", vælger
"ny/new -> nøgle/key" er der tale om en værdi (value).

Jeg håber det kan forståes.

Du kan finde mere info om registreringsdatabasen hos Microsoft på følgende
adresse:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;256986

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 31-08-04 14:55

On Tue, 31 Aug 2004 12:23:58 +0200, "Peter Kruse" <kruse@_nadanada_railroad_spam.dk>
wrote:

> [...]
>Settings\. Når man her, ved at højreklikke på "EnableAutodial", vælger
>"ny/new -> nøgle/key" er der tale om en værdi (value).

Tak for dit svar!

Det afklarer det lidt mere!

Lars