Lost connection to MySQL server during que~
Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 21:30

Jeg har et problem med at forbinde til en MySql database. Den kommer
med fejlen:

"[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Lost connection to MySQL server during
query".

Er der nogen som har en idé til hvad dette kan være?

Koden er simpel:

Dim objConnection, strConnect
strConnect = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};
SERVER=mysql.mitdomæne.dk; DATABASE=mindb; UID=mituid; PWD=mitpwd"
Set objConnection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConnection.Open strConnect
strSQL = "SELECT * FROM news"
Set objConnection = objConnection.Execute(strSQL)

Do While Not objConnection.EOF
Response.Write objConnection.Fields("overskrift") & "<br>"
objConnection.MoveNext
Loop
objConnection.Close
Set objConnection = Nothing

/Brian

X-Post i dk.edb.database, og dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
med fut til sidstnævnte

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-04 21:54

"Brian B. Christensen" wrote

> [...]
> query".
>
> Set objConnection = objConnection.Execute(strSQL)
--------^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jeg ville vælge et andet navn til din variabel

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 06:02

On Mon, 30 Aug 2004 22:53:50 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

>Jeg ville vælge et andet navn til din variabel

Ups. Men bortset fra min kodefejl, sker det desværre endnu. Jeg har
sendt en melding til Webhotellet, da jeg ikke normalt har dette
problem.

Mvh. Brian

Fra : Jan Bachman

Dato : 31-08-04 04:50

>Jeg har et problem med at forbinde til en MySql database. Den kommer
>med fejlen:
>
>"[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Lost connection to MySQL server during
>query".

Jeg får den fejl af og til, hvis min SQL bliver for nestet og
kompleks. Bryder jeg den derimod op i flere enkelte selects/inserts og
bruger temp-tabeller, så forsvinder problemet.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 06:03

On Tue, 31 Aug 2004 05:49:43 +0200, Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote:

>Jeg får den fejl af og til, hvis min SQL bliver for nestet og
>kompleks. Bryder jeg den derimod op i flere enkelte selects/inserts og
>bruger temp-tabeller, så forsvinder problemet.

Og det kan man jo ikke lige sige at min er Men tak for input.

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 07:42

Glem mit spørgsmål. Svaret er SÅ pinligt at jeg ikke engang vil
fortælle hvad der var galt.

/Brian
Som vist skal uploade til det rigtige webhotel.... Så fik jeg jo
fortalt det alligevel.

PINLIGT!

Fra : Chrisser

Dato : 31-08-04 08:26

Brian B. Christensen wrote:
> [...]
> Set objConnection = objConnection.Execute(strSQL)
>
> Do While Not objConnection.EOF
> Response.Write objConnection.Fields("overskrift") & "<br>"

Jeg vil tro at det er fordi du overskriver objConnection ved at indlæse et
recordset i det. Prøv at lave er objRes som du indlæser dit recordset i
istedet for, altså:
Set objRes = objConnection.Execute(strSql)

Mvh
Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 31-08-04 08:27

Chrisser wrote:
> Jeg vil tro at det er fordi du overskriver objConnection ved at
> indlæse et recordset i det. Prøv at lave er objRes som du indlæser
> dit recordset i istedet for, altså:
> Set objRes = objConnection.Execute(strSql)

Hmm - jeg havde overset en crosspost ( jeg læser aldrig signaturer )....

Chrisser

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-08-04 21:52

"Brian B. Christensen" wrote

> [...]
> query".
>
> Set objConnection = objConnection.Execute(strSQL)

Brug en anden/ny variabel til dit resultatsæt

- Peter