Sendmail send problmer.
Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 30-08-04 18:33

Hej

Jeg har et problem. Jeg benytter normalt min egen sendmail til at sende
mails med. På det sidste har jeg dog oplevet nogle få problemer.
Nogle af de folk jeg jævnligt mailer med, kan pludseligt ikke modtage
mails fra mig. Jeg kan se i min log at sendmail ikke kan komme af med
mailen, til de pågældende hosting-udbydere.

Loggen ser således ud :

Aug 30 18:34:20 laptop sendmail[29529]: i7QC8hnS004696:
to=<xxx@xxxxxxxxxxxxx.dk>, delay=4+04:25:37, xdelay=00:00:00,
mailer=esmtp, pri=4530499, relay=av-mx.acomma.com., dsn=4.0.0,
stat=Deferred: Connection timed out with av-mx.acomma.com.

Personen med email adressen kan let modtage mails fra andre, og jeg kan
let sende til andre....

Fra : Mikael Hansen

Dato : 30-08-04 22:42

Kasper S Nielsen wrote:

> [...]
> stat=Deferred: Connection timed out with av-mx.acomma.com.
>

> Personen med email adressen kan let modtage mails fra andre, og jeg kan

Lyder som et problem med at forbinde til av-mx.acomma.com
Jeg køre selv en mailserver med postfix, og fik på et tidspunkt selv
problemer med at levere til en bestemt adresse, fordig modtagerens ISP
nu nægtede ukendte mailservere at aflevere post, løsningen var at relaye
post til denne adresse gennem min ISP's mailgate.

måske dette kan hjælpe dig videre

m.v.h. Mikael

(PS. ISP = Internet Service Provider)

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 31-08-04 06:36

Mikael Hansen wrote:

> [...]
> nu nægtede ukendte mailservere at aflevere post, løsningen var at relaye
> post til denne adresse gennem min ISP's mailgate.

Jeg har haft et problem, at mails til en bestemt adresse ikke kunne
afleveres fra min sendmail.

Jeg fandt løsningen på:

http://www.brandonhutchinson.com/host_map__lookup_(domain)__deferred.html

Så prøv med en:

dig domænenavn aaaa

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Kasper S Nielsen

Dato : 31-08-04 10:45

> [...]
> nu nægtede ukendte mailservere at aflevere post, løsningen var at relaye
> post til denne adresse gennem min ISP's mailgate.

Tjaee....jeg kunne godt have valgt min ISP's SMTP server, men årsagen
til at vælge at bruge sendmail, var at jeg på den vis kan sende mails
UANSET hvor jeg kobler min laptop på nettet.

Det er en pain at man kun kan sende via sin ISP's SMTP server når man er
koblet op via samme ISP - det kan jeg i hvert fald ikke bruge til så
meget på min laptop, der ofte benytter offentlige hotspots osv....

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 31-08-04 14:05

> Tjaee....jeg kunne godt have valgt min ISP's SMTP server, men årsagen
> til at vælge at bruge sendmail, var at jeg på den vis kan sende mails
> UANSET hvor jeg kobler min laptop på nettet.

Det kan du stadig. Det som menes er at du opsætter din sendmail server
til at vidersende mails til din ISPs mailserver. Søg på smart_relay.

Din mailserver(sendmail) vidersender blot alt mails til din ISPs
mailserver som herefter sørger for at aflevere mailen.

/mikkel

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 31-08-04 14:32

On Tue, 31 Aug 2004 15:04:31 +0200, Mikkel wrote:

> [...]

> Din mailserver(sendmail) vidersender blot alt mails til din ISPs
> mailserver som herefter sørger for at aflevere mailen.

Tror du hans ISP vil være relay for ham, mens han er koblet på nettet
via en anden ISP?

Mvh.

Adam

--
"It's the Disneyland-law Adam Sjøgren
So far out it makes anarchy a bore" asjo@koldfront.dk

Fra : Niels Baggesen

Dato : 01-09-04 05:44

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Tror du hans ISP vil være relay for ham, mens han er koblet på nettet
> via en anden ISP?

Samtidig blokerer flere ISP'er port 25 udgående, så man er tvunget til
at bruge deres smart-host.

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming