Headset til IP telefoni
Fra : TS

Dato : 30-08-04 13:57

Hej
Jeg vil høre hvad folk bruger af headset til deres ip telefoni?
Jeg har nemlig noget Sandberg bras købt i Elgiganten til 120 kroner hvor
der er udfald i mikrofonen.
Jeg vil meget gerne høre folks erfaringer.

mvh TS

Fra : Peter Weise

Dato : 30-08-04 16:46

Jeg bruger Plantronics, den lidt dyre version med "puder" for ørende, den
har jeg været meget tilfreds med. Plantronics lille skifte box hvor man
skifter mellem højtaleren på maskinen og headset er også et fortrineligt
hjælpemidel.
Er der kun omtale af SIP IP telefoni her, eller har programmer som SKYPE og
PICOPHONE også en mulighed her.?

Hilsen

Peter Weise.

Fra : Soren (News)

Dato : 30-08-04 19:12

"Peter Weise" <Peterw@ofir.dk> writes:

> [...]
> hjælpemidel.
> Er der kun omtale af SIP IP telefoni her, eller har programmer som SKYPE og

Med den type headset goer det vel lidt ligemeget. Det er noget som bliver
koblet direkte paa dit lydkort, saa enhver SIP-softphone og sikkert ogsaa Skype
kan nok bruge den.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Per

Dato : 31-08-04 08:52

"TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> der er udfald i mikrofonen.
> Jeg vil meget gerne høre folks erfaringer.

Jeg har disse, som har kanon lyd til både tale, spil og musik/film.
http://www.pcheadset.dk/product.asp?product=65&page=2

Fra : TS

Dato : 31-08-04 13:47

> Jeg har disse, som har kanon lyd til både tale, spil og musik/film.
> http://www.pcheadset.dk/product.asp?product=65&page=2

Hej
De ser ganske fornuftige ud. Jeg har også kun hørt godt om Plantronics.
Hvordan er de at have på ørerne? -slutter de rundt om, eller er de uden
på ørerne?
Hvordan er lkydt/støjniveauet for folk der sidder ved siden af - hvor
meget kan de høre?

/TS

Fra : MAndersen

Dato : 31-08-04 08:53

> [...]
> der er udfald i mikrofonen.
> Jeg vil meget gerne høre folks erfaringer.

Jeg bruger GN 9120 trådløs, pt. til ISDN telefon, men skulle også kunne
anvendes til IP.
Den rækker langt, har god lyd, men kan ikke tåle at stå ved siden af
højttalere på skrivebordet.
Batteriet i headsættet skal suppleres med et lille stykke papir, for at
holde kontakten.
Pisse irriterende, men det er alternativet, når jeg ikke vil undvære den i
14 dage.

MAndersen

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 31-08-04 17:32

On Mon, 30 Aug 2004 14:56:41 +0200, TS <nospam@tosch9.yahoo.dk> wrote:

>Jeg vil høre hvad folk bruger af headset til deres ip telefoni?

Clarisys i-750 usb-telefon - kan ikke anbefales, problematisk
lydkvalitet.
Virbiage ft-102 usb-telefon. Fungerer fint, især med Firefly
Sennheiser xx(PC?) 150 headset - genial lyd, men ikke til at tage med
"ud i byen"

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : A.

Dato : 01-09-04 09:55

Købte headset i Brinck Elektronik.
49,95 kr.

Intet at påtale. Perfekt tale og lytte kvalitet.

---