LU 1814
Fra : Fam. Granberg

Dato : 30-08-04 11:58

Mojn Alle.

Jeg har tidligere haft installeret Norton Antivirus 7.6.1 og har nu
installeret Norton Internet Security 2003 på min XP'er. For nogen tid siden
opstod der problemer når jeg skulle foretage LiveUpdate ved Symantec. Når
jeg klikkede på "næste" kom den frem med følgende meddelelse: LU1814:
LiveUpdate kunne ikke hente. LiveUpdate kunne ikke hente katalogfilen med
tilgængelige opdateringer til Symantec-produkter og - komponenter.
Kontroller, at du kan etablere forbindelsen til internettet og kør
LiveUpdate igen. Jeg var under dette logget på internettet og kunne surfe
rundt, så der var etableret forbindelse til internettet.

Jeg prøvede af afinstallere, genstarte og geninsallere Norton. Men samme
fejlmeddelelse kommer frem igen. Nu viste den heller ikke mere ikonet
forneden i højre side i proceslinien.

Jeg har prøvet i kontrolpanelet under tilføj / fjern programmer at fjerne
LiveReg (symantec corporation) men den kommer frem med en dialogboks med
rødt kryds: Symantec LiveRec kan ikke fjernes på nuværende tidspunkt, da
følgende programmer kræver denne komponent: Norton Antivirus og Norton
Internet Security.

Under start, alle programmer kan jeg se, at der ligger Norton Internet
Security med pil der viser frem til Norton Antivirus og når markøren komme
ind på den kommer der et rullegardin med de forskellige ting fra Norton
Antivirus, bl.a. ikonet "medicinglasset" med teksten Qurantine og Norton
Antivirus, Live Update m.v. Alt dette, selvom jeg mener, at jeg har
foretaget en afinstallation.

Når jeg prøver at geninstallere skriver den i en dialogboks, at "den samme
eller en nyere version af Norton Antivirus er allerede installeret på
computeren. Installationsprogrammet installere ikke Norton Antivirus. Hvis
du vil installere den version af Norton Antivirus der fulgte med din kopi af
Norton Interenet Security, skal du først fjerne den eksisterende kopi af
Norton Antivirus". Men dette kan jeg ikke.

Er der nogen der har en løsning?

M.v.h. Jan Granberg.

Fra : Alex Holst

Dato : 30-08-04 12:51

Fam. Granberg wrote:
> Mojn Alle.
>
> Jeg har tidligere haft installeret Norton Antivirus 7.6.1 og har nu
[..]

Anbefaler at du spoerger i dk.edb.sikkerhed.virus. De kan hjaelpe
vaerktoejbaseret tilgang til (falsk) sikkerhed.

Alternativt kan du laese vores FAQ:

   http://sikkerhed-faq.dk

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 30-08-04 12:59

Fam. Granberg wrote:

> jeg klikkede på "næste" kom den frem med følgende meddelelse: LU1814:

Hvad siger Symatechs hjemmeside om den fejl?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk