Mest BSD-lignende Linux-distro?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 30-08-04 10:18

Jeg sidder netop og hører Phil Regnaulds foredrag om skift fra Linux til
BSD:
<http://sslug.mmmanager.org/Members/BabyTux/phil_regnauld>.

Jeg er lydhør for mange af hans argumenter, så jeg spekulerer lidt over
om der rent faktisk findes en BSD-lignende Linux, dvs. uden alle
SysV-tingene etc.

Gør der det?

--
Steen Suder

Fra : Søren Gellert

Dato : 30-08-04 11:44

Den Mon, 30 Aug 2004 11:17:56 +0200. skrev Steen Suder, privat:

jeg spekulerer lidt over
> om der rent faktisk findes en BSD-lignende Linux, dvs. uden alle
> SysV-tingene etc.

Øhm, Slackware, så vidt jeg husker? Jeg er selv Linux-mand, men hvis
valget stod imellem Slackware og FreeBSD, valgte jeg nok sidstnævnte,

mvh
/Søren Gellert

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 30-08-04 20:40

Steen Suder wrote :

> Jeg er lydhør for mange af hans argumenter, så jeg spekulerer lidt over
> om der rent faktisk findes en BSD-lignende Linux, dvs. uden alle
> SysV-tingene etc.

Du skal nok kikke på Slackware. I modsætning til andre distroer så
bruger Slackware BSD scrips i stedet for SysV init scripts.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 31-08-04 09:11

In article <vccc02-bb1.ln1@news.inet.tele.dk>,
Thomas Overgaard <thover@post2.tele.dk> wrote:
> Du skal nok kikke på Slackware. I modsætning til andre distroer så
> bruger Slackware BSD scrips i stedet for SysV init scripts.

Bruger slackware "gammeldags" BSD scripts, eller rc.d/rcorder?

-Lasse

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 31-08-04 15:40

Lasse Hillerøe Petersen wrote :

> Bruger slackware "gammeldags" BSD scripts, eller rc.d/rcorder?

Alle scripts ligger i /etc/rc.d/

Fra : Preben Holm

Dato : 02-09-04 13:42

> [...]
>
> Jeg er lydhør for mange af hans argumenter, så jeg spekulerer lidt over
> om der rent faktisk findes en BSD-lignende Linux, dvs. uden alle

Hmm.. jeg mener at have læst gentoo er rimelig bsd-agtig, men den minder
konfigurationsmæssigt meget om slackware, so maybe...
(Kan ikke huske kilden og bruger blot systemet, fordi det er lækkert at
arbejde med)

Jeg har aldrig rigtig kørt så meget andet end gentoo, så det er lidt
svært for mig at nævne forskellene til andre distro's.

Alle scripts ligger iøvrigt i /etc/init.d/ i gentoo og ikke /etc/rc.d/
som i slackware.

Mvh / Preben Holm

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 02-09-04 16:55

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er lydhør for mange af hans argumenter, så jeg spekulerer lidt over
> om der rent faktisk findes en BSD-lignende Linux, dvs. uden alle

Jeg læste også om Phil og FreeBSD i PROSABLADET, og tænkte at nu ville jeg
afprøve det.
Det kostede mig en kamp en hel weekend.
Ville prøve at lægge den på min Acer Aspire 1302XC notebook.
Prøvede med 5.2.1 og 4.10, i både ISO minidist format, samt install via
disketter og FTP.
I alle tilfælde gik install i stå undervejs, nogle gange med en fejl, andre
gange uden, virkede som kernel freeze, så jeg måtte til sidst opgive.
Holder mig nu til Debian Unstable.
Mvh
Torben