Fejl og temperatur på BK Asus A7V600-X og ~
Fra : Jan Bach-Hansen

Dato : 30-08-04 09:15

Når jeg tænder starter den altid på med, at der er en fejl. I
Hardware-monitoren kan jeg se, at den i opstarten ikke får registreret
chassis-fan-hastighed. Hvad kan jeg gøre for at undgå det.

Efter at have købt en lidt større køler, er cpu'ens arbejdstemperatur
omkring 33 graderC. MEN, det vel at mærke, hvis jeg kører den i langsomste
configuration (1,3Ghz). Ved at sætte den til 1,8Ghz stiger temp til 37
grader.

Hvor varm kan cpu'en holde til at blive, hvis den ikke skal
belastes/ødelægges.

mvh - Jan

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-08-04 10:33

"Jan Bach-Hansen" <jan@psykisk-institut.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grader.
>
> Hvor varm kan cpu'en holde til at blive, hvis den ikke skal

Med 37 grader har du ikke noget at være nervøs for.
Min CPU (AMD Tbred XP 1800+ B-core) er lige nu 42 grader @ 2 Ghz, ved
belastning stiger den til 50-55 grader.
Normalt kan AMD's CPU'er tåle 85-90 grader inden de afgår ved døden, men du
kan sætte din HW monitor til at slukke ned længe inden temp. når derop
omkring. Min egen slukker ned ved 75 grader, men så højt har jeg nu aldrig
været oppe endnu.

Mvh
Benjamin

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 30-08-04 11:09

On Mon, 30 Aug 2004 10:15:21 +0200, "Jan Bach-Hansen"
<jan@psykisk-institut.dk> wrote:

>Når jeg tænder starter den altid på med, at der er en fejl. I
>Hardware-monitoren kan jeg se, at den i opstarten ikke får registreret
>chassis-fan-hastighed. Hvad kan jeg gøre for at undgå det.

Du går ind i bios under Hardware Monitoring (undersektion under Power
settings ?), og der indstiller du ud for chassis fan: Ignore

Du 'saver' bios, F10; og rebooter.

> [...]
>grader.
>
>Hvor varm kan cpu'en holde til at blive, hvis den ikke skal

Ork dog, det er fine temperaturer. Kør bare ved 1.8 GHz.

Jeg går ud fra, at det er idle temperaturer, du fortæller.

Der er godt spillerum til 50 grader ved full load. Det er det ideelle
at opnå, at 'full load' er under 50-55 grader.

Men full load temperatur må godt være 65 grader. Det er ydre
temperatur, målt ved køleren, så det er lidt usikkert. Den indre
temperatur-grænse for cpu'en, mener jeg er 85 grader.

Det var i gamle dage med K6-2, at 37 grader idle var lidt meget. Det
har ændret sig meget. De nye 64 bits cpu'er smider op til 100 Watt af
sig.

mvh

John

Fra : F.Larsen

Dato : 31-08-04 23:26

"JK ( at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> wrote in message
> Men full load temperatur må godt være 65 grader. Det er ydre
> temperatur, målt ved køleren, så det er lidt usikkert. Den indre
> temperatur-grænse for cpu'en, mener jeg er 85 grader.

Min XP2400+ (på A7V266-E) ligger mellem 55-60 grader. men temperaturmåling
på asus bundkort skulle vist ikke være for precis. Jeg har læst ,at det
almindeligt at den viser 5-9 gr for meget... men det jo svært at verificere

Flemming