Off-line læsning af nyheder og deslige - p~
Fra : Sørensen

Dato : 30-08-04 08:23

Hej!

Det eneste jeg savner på min SE Z600 (som er nogenlunde magen til T610/T630
hvad angår software) er muligheden for off-line at læse nyheder, vejrudsigt,
RSS-feeds, tv-guide osv.

Jeg kan selvfølgelig gå online via WAP (eller GPRS hvis jeg ville betale),
men det er jo DYRT.
Er der nogen, der ved, om man på en eller anden måde kan synkronisere
nyheder m.m. fra sin PC (eller et enkelt WAP-opkald) via fx et Java-program?
Den fantastiske klient AvantGo er jo desværre ikke udkommet i en
Java-version..

Jeg har prøvet RSS-Orbit som java-app til læsning af feeds (XML/RDF/RSS),
men den VIL være online hele tiden mens man læser nyhederne. Hvis du bruger
GPRS kan den dog måske anbefales, idet den vil kun henter nyhederne ned den
ene gang.

(Hvis ikke det lader sig gøre må jeg jo åbenbart til at se på smartphones..
3's understøtter vist heller ikke lige AvantGo, men har muligvis andre
muligheder. AvantGo er udkommet til SymbianOS, så måske var en Nokia en
mulighed.. Ellers er der selvfølgelig de hundedyre QTek, som vel kører med
et pocketPC-styresystem, som skulle kunne det hele...)

Tak for tips!
VH Sørensen