A hard nights work - alt syntes væk!
Fra : Morten

Dato : 30-08-04 06:16

Hej

Efter at have kæmpet med følgende problemer hele natten:

Først: news:41324bae$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

Dernæst news:413273b6$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

Det lykkedes mig med megen has at få formateret harddisken og ligge en frisk
version af XP ind. Så langt så godt.

Nå, efter at det er lykkedes vil jeg jo gerne have mine data over. Jeg
sætter derfor den anden harddisk ind i mit tower for at overføre de
førnævnte data. Klokken er på daværende tidspunkt 6 om morgenen og jeg har
troubleshootet siden kl 22.00 så jeg er godt træt. Da jeg sætter harddisken
i er computeren slukket foran, men strømstikket sidder stadig i netbrønden
bagpå. Jeg ser det først efter jeg har sat disken til med både strøm og
kabel. Jeg tænder derefter maskinen men der kommer intet frem på skærmen.
Harddisken og køleren på grafikkortet kører som det skal, men der er bare
sort skærm.

Spørgsmålet er nu om jeg har brændt bundkortet af, eller om bios er røget
sig en tur? Jeg mener, jeg kan da ikke brænde noget af ved at tilslutte
slave til masterkablet eller noget lignende. Så får jeg vel bare en
fejlmeddelse fra min bios?

Jeg har prøvet at køre med det originale setup men ingen ændring. Jeg har
skiftet grafikkortet ud, men ingen ændring. Jeg har slået diskette og cdrom
fra, men ingen ændring. Jeg har kørt alene med harddisk og grafikkort, men
stadig kun sort skærm. Ingen bip lyde ingenting. Kan ikke engang komme til
bios. Jeg har prøvet at tage batteriet ud i håbet om at bios ville nulstille
sig selv. Jeg har også prøvet at flytte jumperen rundt på boardet, men også
uden resultat.

Spørgsmålet er om jeg har kvajet mig, eller hvad der er sket? (hehe, ja jeg
ved det godt inderst inde)

Lad mig høre jeres bud på hvad der er sket. I mellemtiden er jeg en bitter
mand på vej i seng. Godnat.

Motherboard: Dell OEM (vist nok et intel)
Chipset: Intel 875
De andre specs kan i se på de to andre indlæg jeg linkede til i starten.

Håber i vil give et bud.

Mvh

Morten

Fra : Morten

Dato : 30-08-04 06:18

"Morten" <holberg19@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Forresten! Der er lys i dioden på bundkortet.

mvh

Morten

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-08-04 14:03

Morten wrote:
> "Morten" <holberg19@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Forresten! Der er lys i dioden på bundkortet.
>
> mvh
>
> Morten

Kører CPU blæseren?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Morten

Dato : 30-08-04 14:08

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Kører CPU blæseren?

jep

mvh

morten

Fra : Jan Jensen

Dato : 31-08-04 13:02

det kunne lyde som om du skal prøve at vrikke lidt med dit grafik-kort, du
har muligvis skubbet til det under nattens eskapader...