he he, flapører...
Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-08-04 03:09

Hej igen gruppe.

Som nogen nok kan huske har jeg tidligere stillet spørgsmål om hundes ører,
og om hvornår de rejser sig, hvis de overhovedet gør det.
Min lille chi, Peanut, har stadig hængeører. Til min store lykke. Iiih, hvor
er han skøn.
Men kan de nå at rejse sig endnu? Jeg vil ikke tape dem, clipse eller andet
for at holde dem nede. Efter at en fortalte mig at det ville hjælpe at
massere øreroden, har jeg helt ladet være (næsten) med at nulre hans ører.
For han er sgu så sød med dem...
Han er lige over et halvt år nu.

Mvh. Nana (forelsket i Peanuts flapper)

Ps. Ja, jeg VED godt at flapører er en fejl mht til racestandard, og kunne
jeg være mere ligeglad.

Fra : MGA

Dato : 30-08-04 07:19

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh. Nana (forelsket i Peanuts flapper)
>
> Ps. Ja, jeg VED godt at flapører er en fejl mht til racestandard, og kunne

Ja, Kali havde også et hængeøre som lille og jeg ville have givet meget for
at hun beholdt det, men det rejste sig op. =/
Til gengæld har hendes ører vokset sig så kæmpestore at hun ikke bare ligner
en mogwai - det er ørerne der kommer med hende
Jeg ved ikke om det gælder for chi's som for Yorkier at hvis øret ikke har
rejst sig ved 5 måneder så bliver det hvor det er. Jeg gætter på at hvis han
stadig har det om 2 måneder, så rejser de sig ikke.

Mette og Kali http://www.metteogthomas.dk/hund/hund.htm

Fra : Sanne

Dato : 30-08-04 07:39

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
han
> stadig har det om 2 måneder, så rejser de sig ikke.

Hej Mette.

Var lige igen inde og se Kali's billeder...
Hold k... hvor er hun da bare alt alt for sød.
Pas på ikke komme for tæt på mig med hende, for jeg kunne jo komme i tanke
om at stjæle hende :c)))
Og forkæle hende til hun overgir sig :c)))))

Sanne

Fra : MGA

Dato : 30-08-04 15:50

> [...]
> om at stjæle hende :c)))
> Og forkæle hende til hun overgir sig :c)))))

Tak - hun er altså også dejlig - det har hun efter sin "far"

Mette

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-08-04 13:35

> [...]
han
> stadig har det om 2 måneder, så rejser de sig ikke.

Hejsa...

Jeg har også surfet rundt på nettet og kan ikke rigtig finde et svar. Hmm...
Der ar en opdrætter der sagde at der kan gå op til et halvt år. Og det er
han jo nu.
Hans kennelsøster der bor hos noget familie, har haft ørerne oppe i snart
fire mdr. Men de er heller ikke fra samme kuld.
Uha, jeg håber de bliver nede.

Mvh. Nana (som også godt kan lide mogwai´s)

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 30-08-04 07:51

> [...]
>
> Mvh. Nana (forelsket i Peanuts flapper)
>
> Ps. Ja, jeg VED godt at flapører er en fejl mht til racestandard, og kunne

hej Nana - fik du ikke købt noget hundekalk til Peanut?

hilsen Pia

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 08:12

> hej Nana - fik du ikke købt noget hundekalk til Peanut?
>
> hilsen Pia

Hej Pia

Dette hundekalk - er det noget man skal blive ved med, at give sin hund ?
Jeg har også en Chihuahua, men han er 17 måneder, og forlængst udvokset.

Mvh

Tina

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 30-08-04 11:00

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har også en Chihuahua, men han er 17 måneder, og forlængst udvokset.

hej Tina - det er i første omgang meget vigtigt for en hvalp at få ekstra
kalk, især ved tandskiftning - jeg må indrømme, at jeg så også giver en
drægtig tæve kalk og de gamle hunde får også kalk - men ikke så meget som
hvalpene eller den drægtige tæve .......... for de voksne drejer det sig om
1 teskefuld dagligt hvis og når jeg husker det - det kan ikke skade hunden
men er altså ikke nødvendigt hvis det er svar på dit spørgsmål ........

hilsen Pia

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-08-04 13:33

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men er altså ikke nødvendigt hvis det er svar på dit spørgsmål ........

Hej Pia...

Jo, jeg fik sådan nogle knus-i-maden piller til ham. Men han gad seriøst
ikke at æde det. Så det har nærmest været med tvang, så han har nok ikke
fået så meget som han skulle have. Men jeg må indrømme at jeg ikke kender
nogen der giver dem ekstra kalk. Men det lyder fornuftigt.
Noget der i øvrigt er supersødt. Vi har fundet en af Peanuts tænder. LOL Jeg
blev så glad. Han har ædt alle de andre eller tabt dem i haven, jeg har
i hvertfald ikke set dem. Men den her, den sad han og snaskede på indtil jeg
fik fat i ham og åbnet munden på ham. Iih... Tandfeen til Peanut.

Mvh. Nana

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 30-08-04 16:08

> [...]
jeg
> fik fat i ham og åbnet munden på ham. Iih... Tandfeen til Peanut.

hej Nana - det var da også synd, specielt hvis det skal tvinges i hunden -
var kalken ikke pulveriseret? åbenbart ikke og så knuste du nogle piller?
hvis Peanut ikke kunne lide det, prøvede du med lidt leverpostej, altså at
komme kalken i leverpostejen? Det er vigtigt nu Peanut skifter tænder at
han får ekstra kalk hvis og såfremt hans ører skal op og stå ......

hilsen Pia