Omkring celler eller frames ?
Fra : Heartz

Dato : 29-08-04 22:26

Hejsa

jeg er rimlig ny til alt det her hjemmeside halløj.
Så derfor er jeg løbet ind i et problem...
jeg tror ikke det er et særlig svært et men jeg ved sgu bare ikke
lige hvad jeg skal gøre.
Så hvis du kan hjælpe så skriv.
Okay her er det:

Jeg har en side med 3 celler, en top, en midte og en bund celle.
Den øverste celle skal være min menu, men når man f.x skal klikke
på news vil jeg ikke have at hele siden skal loade til news men
kun den miderste celle hvad gør jeg !?!?!?

Her er et eksempel på hvordan jeg gerne vil have det med at kun
den miderste celle loader/skifter, mens menu og bunden bare
bliver som de er. http://www.gorgoroth.org/frameset.html

help me!

Daniel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-08-04 22:48

Heartz skrev:

> [...]
>Den øverste celle skal være min menu, men når man f.x skal klikke
>på news vil jeg ikke have at hele siden skal loade til news men

Kan du ikke, men hvad galt er der i at siden loader igen?

Tunge ting som billeder vil jo ligge i browserens cache, så
hastighedsmæssigt gør det ikke den store forskel om siden
reloader igen eller ej.

Hvis det er for at undgå, at skulle skrive indhold, som går igen
på siderne, så brug noget serverside som php, asp eller ssi til
at inkludere indhold med.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-08-04 22:51

Heartz wrote:

> [...]
> Den øverste celle skal være min menu, men når man f.x skal klikke
> på news vil jeg ikke have at hele siden skal loade til news men

Hvis du har nogen mulighed for at undgå brug af frames, bør du absolut
overveje det. Se her hvorfor:

http://www.html-faq.dk/2009.asp

Du kan her se, hvordan du kan lave noget, hvor du genbruger menuen og
bundteksten på alle sider:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Skal du lave noget, der ligner den side, du linkede til, kan du lægge det
scrollbare ind i en <div>, som du sætter en højde på og desuden tildeler
parameteren scroll:auto.

Det er noget med css. Det kan du læse meget mere om her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk