At snakke med USB
Fra : Anders

Dato : 29-08-04 21:41

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at finde noget dokumentation om hvordan man snakker
med USB-porten. Jeg vil ikke lave noget specielt avanceret, bare nogle små
projekter som fx et løbelys eller lignende simple ting, som måske senere kan
blive til mere. Jeg fandt en rigtig lang tekst på www.usb.org, men jeg synes
ikke der stod så meget om software i den. Er der nogen der har nogle
henvisninger til hjemmesider eller bøger, hvor jeg kan læse om kommunikation
via usb? (platform kan være både windows og linux).

Hilsen Anders.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 30-08-04 11:31

"Anders" <gregersenNOSPAM@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> kommunikation
> via usb? (platform kan være både windows og linux).

Glem hvad du evt. ved om seriel porte, USB har intet med det at gøre.
Så at "snakke med USB-porten" er simpelt hen ikke relevant.

Du mangler noget helt basal viden om USB. Et udmærket sted at starte er
bogen "USB Complete".
http://www.lvr.com/usb.htm

Du skal også have fundet noget USB device hardware for at kunne lave dit
løbelys.

Leo Havmøller.