Skrift efter boks/ramme/border
Fra : Steen Bernes

Dato : 29-08-04 20:13

Hej!

Jeg er lige begyndt at lave hjemmesider med HTML og CSS. Jeg står
nu midt i den situation, at jeg har et problem, som jeg ikke selv
kan løse. Prøv nu at forestille jer en hjemmeside, hvor der er en
ramme i den venstre side af skærmen (width: 200px; height:
400px;) og en ramme for oven (width: 500px; height: 100px;). I
rammen for oven er overskriften, og i rammen til venstre er
menuen. Nu kommer problemet så ind i billedet. Jeg vil enormt
gerne have noget skrift til at stå på den højre del af skærmen
(under den øverste boks, og til højre for den venstre boks) men
hvis jeg så skriver <p>...</p> kommer det jeg har skrevet til at
stå neden under alt det andet, hvilket det jo ikke skal. Nu
spørger jeg så jer, kan i hjælpe mig til at få min skrift til at
være midt på siden ved siden og under de to bokse, istedet for
neden under det hele ?

Tak på forhånd.

Mvh. Steen Bernes

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-08-04 20:28

Steen Bernes wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> spørger jeg så jer, kan i hjælpe mig til at få min skrift til at
> være midt på siden ved siden og under de to bokse, istedet for

Hvis jeg har forstået dig ret (er selv nybegynder), så er dit
problem ikke så svært endda...
Du skal bare indsætte en tabel i højre side af skærmen:
Men hvis jeg tager fejl, skal vi nok få det at vide herinde!!

> Tak på forhånd.
>
> Mvh. Steen Bernes

Venlig Hilsen

Dennis Munding
http://mundings-memorial.dk/
http://home20.inet.tele.dk/skovaa_munding/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-08-04 20:38

Dennis Munding wrote:

> Du skal bare indsætte en tabel i højre side af skærmen:

Nej, la' nu vær'. Tabeller er til at indsætte tabulære data i. Ikke til
design. Men prøv at se her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/div.asp#menhead

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-08-04 20:37

Prøv at gennemgå CSS-lektionerne på http://html.dk, ikke mindst den om
flydende elementer på http://html.dk/tutorials/css/lektion13.asp

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Steen Bernes

Dato : 29-08-04 21:13

Mange tak for svarene! Jeg prøver at forstå den der guide på
hjemmesideskolen, men det lykkedes ikke rigtig. Men tak, jeg vil
lige lege lidt med det :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-08-04 21:18

Steen Bernes wrote:
> Mange tak for svarene! Jeg prøver at forstå den der guide på
> hjemmesideskolen, men det lykkedes ikke rigtig. Men tak, jeg vil
> lige lege lidt med det :)

Problemer med at få det til at virke? Så spørg. Husk at angive en adresse,
hvor det foreløbige resultat kan ses. Det gør det meget lettere at finde
fejlen.

Har du i øvrigt huske at sikre dig, at din server understøtter ssi?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Steen Bernes

Dato : 30-08-04 12:09

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> http://ginnerskov.frac.dk
>
> Jeg skal nok uploade siden som den er nu, men jeg kan ikke før jeg kommer
hjem fra skole. Jeg har skrevet alt hvad der stod i guiden, i et nyt HTML
dokument, og det virkede ikke, men jeg må lige prøve en gang mere! Hvad er
ssi ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-04 15:24

Steen Bernes wrote:

> Jeg har skrevet alt hvad der stod i guiden, i et nyt
> HTML dokument, og det virkede ikke, men jeg må lige prøve en gang
> mere! Hvad er ssi ?

ServerSide Include.

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov