Hund æder sin egen lort
Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 29-08-04 18:47

Har nogle her en god ide til hvad man gør for at forhindre ens hund, en 2½
år gammel labrador, i at æde sin egen lort?
Selvfølgelig fjerner vi hans efterladenskaber efter bedste evne men af og
til smutter det. Vi har forsøgt med Kapotabs samt med Natriumglutaminat i
foderet efter at kapotabs er udgået. Begge dele uden den store virkning.
Hilsen Mikkel

Fra : Heidi Jensen

Dato : 29-08-04 21:31

"Mikkel Bierberg-Petterson" <bierberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foderet efter at kapotabs er udgået. Begge dele uden den store virkning.

Der findes noget der hedder det 3. kryderi, det får dem til at holde op-
hvad der er i, som gør det...... ved jeg ikke! Men det er det eneste der kan
få dem til at holde op :0) Det koster heller ikke en formue! Dem jeg har
hørt som har brugt det, har det virket på dem alle!!!!

Heidi

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 30-08-04 13:08

Natriumglutaminat = Det 3. krydderi

Fra : Karina

Dato : 29-08-04 18:38

> Har nogle her en god ide til hvad man gør for at forhindre ens hund, en 2½
> år gammel labrador, i at æde sin egen lort?

Hej Mikkel

Du kan prøve at tjekke om din hund mangler noget i sit foder. Mangel på
vitaminer, mineraler, protein og fedtsyre kan være årsag til at hunden
spiser sin egen afføring.
Ved at spise sin egen afføring får den nogle bakterier, emzymer, proteiner,
vitaminer (især K og en masse forskellige B vitaminer) fibre samt anti
oxydanter som er meget vigtig for den helbred.
Det er altså ikke fordi din hund bare er ulækker, men fordi den har et behov
der ikke bliver dækket.
Du kan prøve at give den yoghurt, æg ( jeg ville give den et rå æg med skal
og det hele ), olie med enzym suppliment og blendet rå grøntsager.

Håber du kan bruge mit svar til noget

Mange hilsner

Karina

Fra : Tina Grooss

Dato : 02-09-04 07:34

> [...]
>år gammel labrador, i at æde sin egen lort?
>Selvfølgelig fjerner vi hans
>efterladenskaber efter bedste evne men af og

Hej Mikkel

Har selv en hund som har denne knap så lækre vane, det er
heldigvis ikke så udpræget mere som det har været. Har fået mange
gode forklaringer på hvorfor, bla. at de mangler noget og at de
har orm.

Spurgte så min dyrlæge, og han segde at det var/er en meget dårlig
vane. Ved ikke hvad der er rigtigt, om det er en dårlig vane eller
at den mangler noget.

Men som jeg skrev, gør hun det faktisk ikke mere, og jeg har IKKE
skiftet foder, men fjernet efterladenskaberne så hurtigt at jeg
kunne, og sagt (ikke skældt ud) til hunden at hun var en gris. Og
det var bestemt ikke noget der gik over fra den ene dag til den
anden. Man kunne se på hende at hun godt vidste at det var
forkert, men hvis der virkelig var noget der i, hun havde brug
for, ville hun jo ikke holde op, vel.

Det med enzymerne har jeg også hørt, men det skulle eftersigende
være i hestemøj?

Fra : shadow

Dato : 02-09-04 16:54

Mikkel Bierberg-Petterson wrote:
> [...]
> af og til smutter det. Vi har forsøgt med Kapotabs samt med
> Natriumglutaminat i foderet efter at kapotabs er udgået. Begge dele

Det er velkendt at hunde, særlig hvalpe, spiser deres egen og andre hundes
efterladenskaber. Ejeren synes det er ulækkert, og er selvfølgelig bange for
at den skal blive syg (orm, diarre). På en eller anden måde er det en
naturlig adfærd hos hunde, idet de fra naturens side kaster sig over
halvrådne ting. Hunden skal vænnes af med at spise
afføring, og her gælder det om at aflede dens opmærksomhed. Endvidere skal
man, hvis det drejer sig om en meget sulten hundetype, sørge for, at den er
mæt
på turen. I stedet for et stort måltid om dagen kan den få flere små. Man
skal lufte hunden i snor. Idet den begynder at snuse til afføringen skal man
afbryde
den, enten ved hjælp af en høj lyd (fløjte, dåse med sten), eller man kan
bruge en vandpistol. Man kan også have yndlingslegetøjet med, og i det samme
aktivere den evt. med en bold. Man skal sørge for at den i 3-4 uger ikke
rører afføring. Så plejer vanen at være brudt.
Er det kun hundens egen afføring den æder, kan man ændre smagen på
afføringen ved at give den en jerntablet daglig, eller ved at komme lidt
kinesisk soja i maden.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : trinity

Dato : 05-09-04 10:39

"Mikkel Bierberg-Petterson" <bierberg@get2net.dk> wrote in message news:<WEoYc.379$3L7.308@news.get2net.dk>...
> [...]
> foderet efter at kapotabs er udgået. Begge dele uden den store virkning.

Hejsa

Det er rigtigt at det 3.krydderi virker, det er en smags forstærker og
af en eller anden grund så gør det at hunden ikke kan lide at spise
sin egen afføring.....
men der er en grund til at hunden gør dette....det er rigtigt at
hvalpe gør det og at tæver med hvalpe gør det og det er en naturlig
ting...men det stopper som regel når hvalpen går over og kun spiser
foder og der så ledes ikke er tævemælk i afføringen mere....
Hvis hunden gør det senere så er det enten en dårlig vane eller den
mangler nogle mineraler i sit foder - det sidste et som regel
tilfældet.......Jeg mener at det er kobber at den mangler , men jeg er
ikke sikker:-9
Har selv haft en hvalp der gjorde dette meget også da den var så
gammel at den kun fik rigtigt foder, det hjalp næsten fra den ene dag
til den anden at skifte foder....

mvh
trinity

Fra : Niels