Trådløs netværksforbindelse
Fra : Morten

Dato : 29-08-04 15:20

Min PC kommer pludselig og fortæller mig at "der er et eller flere trådløse
netværk tilgængelige" Når jeg vil se hvilke trådløse netværk der er
tilgængelige, får jeg at vide at der er et med navnet på den by hvori jeg
bor efterfulgt af et tal - xxxxxxxxy.
Min Medion PC har godt nok mulighed for at køre trådløst, men det er ikke
noget jeg anvender.
Hvad er det der kommer op på min PC, og er det noget der indebærer en risiko
for at nogen kan "kikke" ind i min PC ?
mvh
Morten

Fra : Henrik Petersen

Dato : 29-08-04 15:59

Hvorfor disabler du ikke bare dit trådløsenetværkskort i
enhedsindstillingerne, så er det problem løst. Nu da du ikke anvender det
aligevel.

henrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-08-04 21:09

On Sun, 29 Aug 2004 16:19:56 +0200, "Morten"
<mortensensfjern@minusmail.sletdk> wrote:

> Min PC kommer pludselig og fortæller mig at "der er et eller flere
> trådløse netværk tilgængelige"

Så har en af dine naboer nok sat et access point op.

> Min Medion PC har godt nok mulighed for at køre trådløst, men det er
> ikke noget jeg anvender.

Så slå netkortet fra.

> Hvad er det der kommer op på min PC, og er det noget der indebærer en
> risiko for at nogen kan "kikke" ind i min PC ?

Hvis din maskine sidder på et åbent trådløst net, så kan den også
nås på det net. Om det så er et problem, altså om maskinen i
øvrigt er sikker, er det ikke til at svare på for os andre.

-A