Pille værdi ud af MySQL database
Fra : Thomas P

Dato : 10-05-01 07:12

Hej,

Hvordan kan jeg nemmest og hurtigst pille en værdi ud af en MySQL database ?
Jeg skal jo kun bruge en enkelt slags værdi, så jeg tænkte det kunne klares
i en query ?

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Johan

Dato : 10-05-01 07:25

> [...]
?
> Jeg skal jo kun bruge en enkelt slags værdi, så jeg tænkte det kunne

Du bliver nødt til at forklare nærmere.... hvis du f.eks. skal hente alle
navne i en table kan du gøre således:

<?php
$connection = mysql_connect("host", "username", "password");
mysql_select_db($dbname);
$query = "SELECT navn FROM tabelnavn";
$result = mysql_query($query);
while($row = mysql_fetch_row($result)) {
echo $row[0]."\n<br>";
}
mysql_close($connection);
?>

Så printer den navene ud på hver sin linie... ellers forklar lidt nærmere