Problemer med at tilslutte sig til ISP med~
Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 29-08-04 03:09

Hejsa.

I aftes har jeg siddet og bøvlet med at få en af mine venners trådløse
router (DI 624 mener jeg den hed) til at tilslutte sig til hans ISP som er
Tele DK. Men vi kan simpelthen ikke få det til at virke, så jeg vil lige
høre om nogen har et godt forslag til hvad jeg gør galt.

Der er tale om en PPPoE forbindelse med dynamisk IP. Vi har kigget på
opsætningen i hans gamle TDC router og kopieret den til punkt og prikke. Men
den vil simpelthen ikke få forbindelse, den står bare og hænger, og man får
desværre ikke engang en fejlmeddelelse. LED'en som markerer WAN-forbindelsen
lyser grønt som den skal.

De eneste to ting jeg lige kan komme i tanke om kan være galt er at
forbindelsen på en eller anden måde er bundet op på hans gamle routers MAC
nummer. Er det sandsynligt?
Det andet kan være upgrade af firmware, hvilket jeg dog tvivler på, da det
er en ret ny router.

Nogen forslag til hvad vi har gjort galt?

Mvh.

Kasper

XPOST : dk.edb.netvaerk og edb.netvaerk.traadloest
FUT dk.edb.netvaerk

Fra : Søren Andersen

Dato : 29-08-04 07:27

"Thanks Fresh Prime Skeleton" <spam@spam.invalid> wrote in message
> [...]
> er en ret ny router.
>
> Nogen forslag til hvad vi har gjort galt?

Hvis i er 110% sikker på det er PPPoE, så er linien ihvertfald ikke bundet
til en MAC adresse, det sker kun på DHCP.

Hvis jeg var dig, ville jeg resette routeren. Opgradere firmware og prøve at
sætte den op til PPPoE igen. Og eventuelt prøve med andet kabel mellem
router og modem.

--
Søren Andersen

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 29-08-04 10:03

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message

> Hvis i er 110% sikker på det er PPPoE, så er linien ihvertfald ikke bundet
> til en MAC adresse, det sker kun på DHCP.

Det er vi ret sikre på ja, for sådan var opsætningen på den gamle router
(som virkede). Og det stod også i ordrebekræftelsen.

> Hvis jeg var dig, ville jeg resette routeren. Opgradere firmware og prøve
at
> sætte den op til PPPoE igen. Og eventuelt prøve med andet kabel mellem
> router og modem.

Har prøvet at resette.

Det med upgrade af firmware har du nok ret i er en god ide, så det vil jeg
prøve. Kablet burde være det rigtige, da LED'erne som sagt lyser som de
skal. Men jeg var faktisk lidt i tvivl om der skulle bruges straight through
eller crossover, men det er da et straight through som skal bruges mellem
DSL modem og router ikke?

Mvh

Kasper

Fra : Søren Andersen

Dato : 29-08-04 10:43

> [...]
> through
> eller crossover, men det er da et straight through som skal bruges mellem

Der skal så vidt jeg kan huske kun 2 ledere til at skabe lys i dit
modem/router ud af de 8 ledere der er i kablet. Så det kan sagtens være
defekt. Som standard skal du bruge Straight kabel mellem modem og router. Nu
har jeg desværre ingen erfaring med den D-link router du bruger, men det
skulle være meget mystisk hvis den kræver cross-over.

--
Søren Andersen

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-08-04 10:06

On Sun, 29 Aug 2004 04:09:25 +0200, Thanks Fresh Prime Skeleton wrote:

> [...]
> er en ret ny router.
>
> Nogen forslag til hvad vi har gjort galt?

Har du prøvet at tage strømmen ud aå modemmet
i foreksembel 5-10 min

det kan være at modemmet har låst sig til dne gamle tdcrouter

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 29-08-04 10:13

"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> On Sun, 29 Aug 2004 04:09:25 +0200, Thanks Fresh Prime Skeleton wrote:
>

> Har du prøvet at tage strømmen ud aå modemmet
> i foreksembel 5-10 min
>
> det kan være at modemmet har låst sig til dne gamle tdcrouter

Nej det prøvede vi ikke. Tak for rådet, det skal prøves.

Kasper

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 30-08-04 00:57

> [...]

> Har du prøvet at tage strømmen ud aå modemmet
> i foreksembel 5-10 min
>
> det kan være at modemmet har låst sig til dne gamle tdcrouter

Det lod til at en kombination af at slukke modemmet, resette routeren og så
starte modemmet igen med den nye router opsætning hjalp.

Så 1000 tak for rådet

Kasper