Startside er ændret..
Fra : Dan Andersen

Dato : 28-08-04 23:46

Pludselig er min startside ændret til:
http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&clcid=0x0406&pver=6.0&ar=home
Selvom jeg ændrer den til min normale startside, så kommer den igen.
Hvor sytten kan jeg gå ind i fx. reg. databasen og fjerne dette misfoster?
På forhånd tak
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-08-04 02:18

Dan Andersen skrev:

>Pludselig er min startside ændret til:
>http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&clcid=0x0406&pver=6.0&ar=home
>Selvom jeg ændrer den til min normale startside, så kommer den igen.

Du har fået noget spyware ind på computeren, kig på
http://spywarefri.dk, der er flere gode programmer og tips til
fjernelse af den slags.

Eller hent indlæg fra de sidste par uger i denne her gruppe,
spørgsmålet har været besvaret et utal af gange.
--
Knud

Fra : Dan Andersen

Dato : 29-08-04 10:03

> [...]
> fjernelse af den slags.
>
> Eller hent indlæg fra de sidste par uger i denne her gruppe,
> spørgsmålet har været besvaret et utal af gange.

Tak for tippet. Jeg har en reg. udgave af AdAware og jeg har kørt prg. fra
Spyware.. Alligevel forbliver browseren med at ændre startsiden. ¨Så jeg er
sådan set ligevidt
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 29-08-04 10:24

Dan Andersen skrev:

> Jeg har en reg. udgave af AdAware og jeg har kørt prg. fra
> Spyware.. Alligevel forbliver browseren med at ændre startsiden. ¨Så jeg er
> sådan set ligevidt

Jeg vil anbefale dig at hente Spybot 1.3. Spybot har det nogen
gange med at finde noget, som AdAware ikke kan. Prøv den:

http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Anders Lund

Dato : 30-08-04 10:02

Dan Andersen wrote:
> Tak for tippet. Jeg har en reg. udgave af AdAware og jeg har kørt prg. fra
> Spyware.. Alligevel forbliver browseren med at ændre startsiden. ¨Så jeg er
> sådan set ligevidt

Det er ikke fordi Ad-aware tror at din valgte startside er en spyware
side og du samtidig har sat Ad-aware til at scanne og rette/fjerne
spyware under opstart?

Jeg har i hvert fald blevet nød til at sætte min startside (about:
blank) på ignore, for at Ad-aware ikke skulle rette den til.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-08-04 07:46

Dan Andersen wrote:

> [...]
> r=home Selvom jeg ændrer den til min normale startside, så kommer den
> igen. Hvor sytten kan jeg gå ind i fx. reg. databasen og fjerne dette

Er det ikke den side IE bruger, hvis man sætter den til at checke for
opdateringer ved opstart? Umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor noget
spyware eller BHO skulle sætte startsiden til en MS-side.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 30-08-04 10:24

On 30 Aug 2004 06:45:58 GMT, Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote:

>Er det ikke den side IE bruger, hvis man sætter den til at checke for
>opdateringer ved opstart? Umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor noget
>spyware eller BHO skulle sætte startsiden til en MS-side.

Jo, det mener jeg også! Det sker også hos mig ca. en gang om måneden!

Lars