Jolle fiskeri på vesterhavet.
Fra : Jasper Norman

Dato : 28-08-04 23:22

Hej.

Jeg overvejer at købe en jolle til stang fiskeri i vesterhavet. Men jeg
mangler nogle gode råd... Jeg har aldrig sejlet eller ejet en båd. Er det
overhovet muligt / forsvarligt at tage ud på vesterhavet i en lille jolle?
Jeg regner med at det skal være én der kan sættes i vandet fra stranden (bor
ved Løkken). Hvor langt skal jeg ud for at kunne tage nogle gode torsk eller
makrel / ørreder?

Vandet bliver jo ubehageligt koldt om vinteren, så spørgsmålet er, om jeg
skal op i en "kutter størrelse" for at være på den sikre side?

Jeg vil meget gerne høre, hvis der er nogen der sejler i vesterhavet i jolle
eller gummibåd

Mvh

Jasper

Fra : Preben Christensen

Dato : 29-08-04 11:39

Hej
Det er da kun tyskere der er så uansvarlige at de sejler ud i esterhavet i
en gummibåd eller lille jolle.
Du burde tænke i baner hvor du evt har både sejl og motor så du har 2
fremdriftsmidler.
Jeg ville ikke sejle ud på vesterhavet andet i en kutterstørrelse hvor der
skulle være
en forholdsvis nyere motor der er til at stole på. Der er langt til land
hvis man driver ud af

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Helene og Lars

Dato : 31-08-04 18:45

Hej

Hvis du ikke har prøvet det før, skal du nok ikke starte op med havfiskeri i
egen båd ud for løkken om vinteren og slet ikke i en gummibåd.

MVH lars

Fra : Calle.

Dato : 31-08-04 20:27

Helene og Lars wrote:
> Hej
>
> Hvis du ikke har prøvet det før, skal du nok ikke starte op med
> havfiskeri i egen båd ud for løkken om vinteren og slet ikke i en
> gummibåd.

og gør du det, så sæt lige et tysk flag bag på jollen ;-(
--
Calle.