Positiv oplevelse med Vo-IP
Fra : F.Larsen

Dato : 28-08-04 23:19

Hej

Oprettede mig som musimi kunde i for 1 uge siden, og bestilte en SPA 2000
(750,-) som kom idag.

Efter at have fulgt Sipura Quick guide, hvor man satte IP, gateway og DNS op
så gik jeg på musimi.dk og fik automatisk sat SPA2000 op:
https://musimi.dk/index.php/html/main/sipura.html

Herefter virkerede det bare. Samlet tid til opsætning: 20 minutter.

Det der tog længst tid var at trække netværksledninger og finde en 220V
fordeler til strømmen !

Samtalekvaliteten er i top.

Når jeg har testet lidt mere er jeg klar til at droppe TDC fastnet abb.

--
Flemming

Fra : Per

Dato : 30-08-04 08:08

> Når jeg har testet lidt mere er jeg klar til at droppe TDC fastnet abb.
>
> --

Lyder kanon, men kører du ikke via ADSL? Hvis ja er det ikke sikkert at du
bare kan droppe dit fastnet ab.

Fra : Jesper Giovanni

Dato : 30-08-04 09:17

In article: 4132d238$0$200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Per <no@tak.dk> wrote:

> Lyder kanon, men kører du ikke via ADSL? Hvis ja er det ikke sikkert
> at du bare kan droppe dit fastnet ab.

Nu kan jeg se han er kunde hos Tiscali - ved ikke om de kan "overtage" hans
kobber som eks. CyberCity kan!?
Hvis det er muligt, så jow...så kan han helt droppe sit engagement hos TDC.

--
Gio

Fra : Per

Dato : 31-08-04 09:09

> [...]
hans
> kobber som eks. CyberCity kan!?
> Hvis det er muligt, så jow...så kan han helt droppe sit engagement hos

Det er langt fra altid at CC kan gøre det. Detafhænger af centralen.

Fra : F.Larsen

Dato : 02-09-04 21:37

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> Det er langt fra altid at CC kan gøre det. Detafhænger af centralen.

Jeg har p.t. ADSL (tiscali) på rå kobber men skal snart flytte ADSL'en til
CC. De mener det kan lade sig gøre at overtage linien fra Tiscali (min
telefon er en ISDN - så ikke noget delefilter der). Men jeg er klar over
problemstillingen.

--
Flemming