qmail
Fra : Claus

Dato : 28-08-04 20:42

Hej.

Jeg pukler med at få min mailserver til at fungere

Hi. This is the qmail-send program at topshoppen.dk.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<josephin@hest.topshoppen.dk>:
Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1)

Jeg hæfter mig selvfølgelig ved at den ikke kan finde mailboksen:

øhm er der en der har et hint?

Hilsen Claus

Fra : Soren (News)

Dato : 29-08-04 07:37

Claus <brev@linuxwaves.com> writes:

> [...]
> Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1)
>
> Jeg hæfter mig selvfølgelig ved at den ikke kan finde mailboksen:

Ja, Har du en "rigtig" bruger som hedder josephin? Eller, bruger du vpopmail
eller lign. til virtuelle brugere ?

Hvad siger loggen fra qmail ? Hvor proever den at levere mailen henne ?

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Claus

Dato : 29-08-04 11:19

Soren (News) wrote:

> Ja, Har du en "rigtig" bruger som hedder josephin? Eller, bruger du vpopmail
> eller lign. til virtuelle brugere ?

Det var et godt hint for jeg fik gået mine brugere efter i sømmene, og
nu virker min mailserver :)

Jeg har ikke vpopmail.

Jeg forstår ikke har der har været galt.

Jeg slettede en bruger og oprettede den samme igen og så virkede det.

Ja, hvad siger man så til det, når man har brugt timer på det lille
problem :)

Men tak

Hilsen Claus

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-08-04 12:00

On Sun, 29 Aug 2004 12:18:34 +0200, Claus wrote:

> [...]
>
> Jeg slettede en bruger og oprettede den samme igen og så virkede det.
>
> Ja, hvad siger man så til det, når man har brugt timer på det lille

Jeg tror slet ikke det er så mystisk, har du lige installeret qmail? Hvis
dette er tilfældet så vil dine eksisterende brugere jo ikke have det
maildir (eller hvad du har valgt) hvor den skal levere mails, og derfor
komme med en fejl. Den siger jo også at den ikke kan finde mailbox'en,
som indikere at den har fundet brugeren, men kan ikke finde et sted at
smide mailen.

Når qmail så er installeret kan det være den har (hvis den er
installeret via et pakkesystem) lagt ind i ny-bruger opsætningen at der
skal oprettes et maildir til qmail, og derfor virker det nu.

For dine eksisterende brugere der stadig ikke kan modtage mail kan du
kigge på maildirmake som kan lave et maildir for dig.

/Thomas

Fra : Claus

Dato : 29-08-04 12:44

Thomas Rasmussen wrote:

> Jeg tror slet ikke det er så mystisk, har du lige installeret qmail?

Ja.
> [...]
> smide mailen.
>
> Når qmail så er installeret kan det være den har (hvis den er

netop

> [...]
>
> For dine eksisterende brugere der stadig ikke kan modtage mail kan du
> kigge på maildirmake som kan lave et maildir for dig.

Ja, det lyder meget fornuftigt, takker.

Hilsen Claus