slørhaler og pumpe?
Fra : Alexia

Dato : 28-08-04 20:08

Hejsa!

Jeg har idag købt en lille pumpe til mit akvarie med 4 slørhaler, men jeg er
bare bange for det er for vildt for dem. Det er nemlig som om at de kæmper
for at kunne svømme rundt i akvariet, og jeg får helt ondt af dem, har sat
pumpen ned på laveste styrke, men det virker stadig for kraftigt.

Er det bare mig der over reagerer, eller er der noget jeg kan gøre?

mvh. Alexia

Fra : coryfreak

Dato : 29-08-04 08:46

"Alexia" skrev

> [...]
sat
> pumpen ned på laveste styrke, men det virker stadig for kraftigt.

Hejsa.

Jeg tænkte på hvor stor pumpen er iforhold til akvariet, altså hvor mange
litter tager pumpen pr time. Desuden kunne det være dejligt hvis du kunne
fortælle hvilken pumpe der er tale om.
Jeg har selv haft ligende problemer i mine akvarier. En løsning på
problemet kunne være at komme "store" sten eller rødder i akvariet som
fiskene kunne søge skjul bagved. Desuden kunne du strømmen fra pumpen væk
fra de vandlag hvor slørhalen befinder sig f.eks. er der nogle pumpetyper
hvor man kan dreje på udløbet.

MvH Coryfreak.