field guide.?
Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-08-04 18:36

Der skulle vel ikke være en der kan anbefale
en god field guide til Indien.
På forhånd mange tak..! -max-

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 12-09-04 21:37

Hej
her er hvad jeg har fået anbefalet af en meget dygtig og meget berejst
ornitolog :

" Indienguideboken jeg benytter er svært god og heter A guide to the Birds
of
India - av Grimmett, Inskipp og Inskipp. Den finnes i en lightversjon, med
alle plansjene (anbefales som tour guide) og i en tung versjon - egnet som
>oppslagsverk. "

.....håber du kan bruge informationen ...
hilsen
Ingrid Sørensen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-09-04 21:58

"Hans Mikkelsen"
> [...]
> alle plansjene (anbefales som tour guide) og i en tung versjon - egnet som
>
> ....håber du kan bruge informationen ...

Tak for det Ingrid, den vil jeg straks bestille.. -max-

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 13-09-04 08:55

-max- wrote:
> "Hans Mikkelsen"

> Tak for det Ingrid, den vil jeg straks bestille.. -max-

Jeg har en rigtig god bog: Popular Handbook of Indian Birds af Hugh
Whistler. udgivet af Oliver & Boyd. Edingburg and London
Det med popular og handbook kunne give indtryk af, at det er en let sag.
Dette er slet ikke tilfældet. Der er 560 sider med mange illustrationer
- nogle flot farvelagte.

Venlig hilsen
Aksel

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-09-04 13:39

"Aksel Pedersen"

> [...]
> Det med popular og handbook kunne give indtryk af, at det er en let sag.
> Dette er slet ikke tilfældet. Der er 560 sider med mange illustrationer

Ok - måske lidt stor at rejse rundt med i ryksækken, men tak
for tippet og det ku' da være jeg skulle købe den med hjem.
Den førte mig frem til denne side med anmeldelser:
http://www.kolkatabirds.com/bookreviewmain.htm
Mange tak for hjælpen.. -max-