asp/access - viser ikke streng
Fra : Mikkel

Dato : 28-08-04 14:58

Jeg har nogle oplysninger som jeg includer i en .asp side. Nu vil jeg gerne
have at jeg i db-feltet henter fra includen.

Feks: <% = strMitIndhold %>

Men intet vises; der er blot tomt der hvor oplysningerne fra feltet skulle
fremkomme. Ingen fejlmeddelelser, og db-conn, include og alt andet spiller
fint.

Nogen som kan hjælpe en rookie?

TIA
Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-08-04 21:25

Mikkel skrev:

> Jeg har nogle oplysninger som jeg includer i en .asp side.

Hvor ligger dine oplysninger? (i en tekstfil, i en cookie, i en
database, ...?)

Hvordan inkluderer du dem?

> Men intet vises; der er blot tomt der hvor oplysningerne fra
> feltet skulle fremkomme. Ingen fejlmeddelelser, og db-conn,
> include og alt andet spiller fint.

Har du et link til din side?

Se evt. siderne her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>,
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel

Dato : 29-08-04 11:51

> Hvor ligger dine oplysninger? (i en tekstfil, i en cookie, i en
> database, ...?)

Oplysningerne ligger i en tekstfil; jeg bruger den som 'master' til en masse
statisk information.

> Hvordan inkluderer du dem?

<!--#include virtual="/omni.asp" -->

> Har du et link til din side?

http://www.hvi.nu/holdinfo/default.asp?hold=mini

( Ved ikke om man får meget ud af at kigge på siden, men der hvor der står
'Træningstid' er der tomt, hvor der burde stå noget. I det tilhørende
database-felt står der <% = strBlaBla %> )

Al hjælp værdsættes.

Mvh Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-04 21:15

Mikkel skrev:

> Oplysningerne ligger i en tekstfil; jeg bruger den som
> 'master' til en masse statisk information.

Hvilken form for oplysninger ligger der i tekstfilen? Er det asp-
kode, eller "rene" tekster?

> ( Ved ikke om man får meget ud af at kigge på siden, men der
> hvor der står 'Træningstid' er der tomt,

Nej - der står noget (omend IE måske ikke viser det) - nemlig <% =
strTrTidMini %>

Måske er problemet at du har mellemrum mellem <% og =, men hvis du
henter teksten fra en database, er det noget helt andet der er
galt. Du kan ikke umiddelbart gemme asp-koder i en database og så
få dem udført fra en anden asp-side. Måske er det det du prøver på?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel

Dato : 29-08-04 22:46

> Hvilken form for oplysninger ligger der i tekstfilen? Er det asp-
> kode, eller "rene" tekster?

Eksempel på min tekst i den includede fil: Const strTrTidMini = "Lørdag
16-17"

Du kan ikke umiddelbart gemme asp-koder i en database og så
få dem udført fra en anden asp-side. Måske er det det du prøver på?

Ja, det er det jeg prøver. Du siger at jeg ikke umiddelbart kan gøre det.
Betyder det at der er en lignende måde?

På forhånd tak,
Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-08-04 12:49

Mikkel skrev:

> Eksempel på min tekst i den includede fil: Const strTrTidMini
> = "Lørdag 16-17"

Den tekst skulle du nok kunne få udskrevet.

> [...]
>
> Ja, det er det jeg prøver. Du siger at jeg ikke umiddelbart
> kan gøre det. Betyder det at der er en lignende måde?

I så fald er det ikke en metode jeg kender. I princippet kan du
skrive en ny asp-fil med indhold fra din database og derefter kalde
den med server.execute - men det vil højst sandsynligt være en
noget performancetung fætter at arbejde med - hvis det i det hele
taget kan lade sig gøre.

Hvorfor vil du have asp-koderne i databasen?
--
Jens Gyldenkærne Clausen