trafik overvågning
Fra : Filip

Dato : 28-08-04 11:57

Jeg vil høre om der er nogen der kender et program der kan vise hvem der
henter hvad på min computer, over netværket. Og evt. at man kan afbryde
nogen i at hente visse ting, hvis de er ved at hente noget.

Filip

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 28-08-04 16:37

Filip wrote:
> Jeg vil høre om der er nogen der kender et program der kan vise hvem der
> henter hvad på min computer, over netværket. Og evt. at man kan afbryde
> nogen i at hente visse ting, hvis de er ved at hente noget.

Beskriv først hvilket styrestystem vi snakker om?

Herefter hvilken protokol de henter over?

Hvis det er windows shares i linux er det typisk:
smbstatus fra en prompt.

For SMB/CIFS i windows 2000:
I windows 2000, prøv at højreklikke på denne computer, vælg
adminisetrer. Tryk herefter på mappen "Delte mapper" åbn i højre side
sessioner.

Hvis det er ftp er der forskellige fremgangsmetoder afhængig af ftpprogram.

/mikkel

Fra : Filip

Dato : 28-08-04 17:07

> Beskriv først hvilket styrestystem vi snakker om?

XP prof

> Herefter hvilken protokol de henter over?

TCP IP

Jeg har været inde og se i administrer, men skulle man ikke kunne se de
filer der er ved at blive flyttet eller bearbejdet af andre på nettet og
hvem der er ved at gøre det.
Det syns jeg ikke jeg kan se i mappen "shares"

Filip

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 28-08-04 18:09

Filip wrote:

> XP prof

> TCP IP

Tja, bøh, det ville du også anvende hvis du brugte HTTP, FTP, GOPHER
etc. Så med andre ord, du anvender windows fildeling, cifs/smb.

> [...]
> hvem der er ved at gøre det.
> Det syns jeg ikke jeg kan se i mappen "shares"

Du skal kigge i en anden mappe, som hedder "åbne filer" istedet...

Men nu nærmer det vel sig nærmere at videre spørgsmål skal over i en
anden gruppe. Fx en ren windows gruppe, hvor det vil være mere relevant
at spørge.

Hilsen Mikkel