Tiscali mailserverkoks har nu varet over 2~
Fra : _paul

Dato : 28-08-04 11:23

Jeg kan ikke få min mail mere. Hver gang jeg prøver fra Outlookexpress (XP-sp1) får jeg
følgende svar.

Svar fra server: '-ERR cannot open disk file error 2', Port: 110, Sikker (SSL): Nej,
Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC90

Har andre oplevet det samme???

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-08-04 12:12

Hej _paul, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg kan ikke få min mail mere.

Der er ikke noget, der tyder på et generelt problem. Om det så er din
maskine, klient eller postkasse (alternativt noget i denne som klienten
ikke kan håndtere) er svært at sige med sikkerhed.

> [...]
>
> Svar fra server: '-ERR cannot open disk file error 2', Port: 110,
> Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC90

Lige dét OE-fejlnummer er ikke særlig hjælpsomt, jf. fx
<http://www.modemhelp.net/oeerrors/oe.shtml>.

Kan du ikke komme ind via <http://www.tiscali.dk/webmail/>?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 28-08-04 12:30

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> enriched usenet with:

> Lige dét OE-fejlnummer er ikke særlig hjælpsomt, jf. fx
> <http://www.modemhelp.net/oeerrors/oe.shtml>.

Svaret fra POP3-serveren er da rimeligt entydigt. Der opstod åbenbart en
disk-fejl under forsøget på at hente post, sandsynligvis efter succesfuldt
logon.

Man kan ganske rigtigt sjældent bruge OE's egne fejlkoder til noget

> Kan du ikke komme ind via <http://www.tiscali.dk/webmail/>?

Det kunne også være interessant at se, om fejlen er den samme, hvis der
logges på med telnet

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Steppeulvene - 0-0-0

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-08-04 17:12

Hej Lars Kyndi Laursen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Svaret fra POP3-serveren er da rimeligt entydigt.

Dét er korrekt.

> Der opstod åbenbart en disk-fejl under forsøget på at hente post,
> sandsynligvis efter succesfuldt logon.

Og det er umiddelbart klart nok.

At jeg sprang helt over at kommentere serversvaret skyldes:

1. De mailservere på NytSystem kommer ind imellem (ved nogle fejl) med
ukorrekte oplysninger. Fx kan de fejlagtigt finde på at returnere en
550-fejl (ukendt adresse), hvis der er et eller andet koks i systemet
(som fx sidste weekend).

2. Jeg ved ikke, om det omtalte fejlsvar ("-ERR cannot open disk file
error 2") skyldes en fejl i serversvaret eller en fejl på serveren

3. Går man ind i "webmail" (som egentlig ikke er nogen webmail, da det
så at sige er serveren, man vader ind på) og glemmer at logge sig ud,
kan man i en for mig ukendt periode ikke logge på mailadressen med en
mailklient. Man skal ind via "webmail" og *så* logge sig ud. Så er det
fikset.
Og det kunne jo blandt så meget andet være det, der var grunden,
hvorfor...

.... jeg foreslog det.

> Det kunne også være interessant at se, om fejlen er den samme,
> hvis der logges på med telnet

Jeps.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-08-04 17:13

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> returnere en
^
med

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : _paul

Dato : 28-08-04 21:04

Tak fordi du mindede mig om webmailmuligheden. Der kunne jeg godt læse de 2 korte mails
som der var.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-08-04 22:58

Hej _paul, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Tak fordi du mindede mig om webmailmuligheden.

Det var så lidt.

> Der kunne jeg godt læse de 2 korte mails som der var.

Hvis du ellers loggede dig pænt ud igen, så prøv at du ikke kan poppe
adressen med OE nu.

Nogen har sommetider haft problemer med OE og en headerdefekt mail, der
blokerer for hele molevitten i postkassen. (OE kan ikke håndtere dem).

Hvis du bruger noget Norton AV eller anden sikkerhedspakke fra
Symantec, kan den også lave bøvl.
Løsningen på dette er jeg ikke sikker på, så med alle forbehold: Det
skulle så vidt jeg husker kunne løses med at slette mailkontoen i OE,
lukke OE ned, starte den igen og oprette kontoen igen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-08-04 21:42

On Sat, 28 Aug 2004 13:12:04 +0200, Rudi Stegen wrote:

> Lige dét OE-fejlnummer er ikke særlig hjælpsomt, jf. fx
> <http://www.modemhelp.net/oeerrors/oe.shtml>.

En POSIX fejl 2 betyder: No such file or directory

Det er da til at forstaa :)

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |

Fra : Flemming

Dato : 28-08-04 13:42

_paul wrote:
> [...]
>
> Svar fra server: '-ERR cannot open disk file error 2', Port: 110,
> Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC90

hehe, nej, men jeg er begyndt at få gamle mails fra den 17 til den 19
august. (De var ellers slettet)

--
Mvh. Flemming

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-08-04 15:22

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
(SSL): Nej,
> Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC90

Ja, jeg har 14 sådanne beskeder i min mailbox, alle ingen afsender og med
"--no subject--". Når jeg tilgår dem via webmail kommer beskeden: "Unable to
map the message in memory. (30)" .

Tiscali siger "Bare slet dem", men jeg tror ikke det er de sædvanlige blanke
spam, da de har forskellige størrelser.

Jesper