Stofanet...
Fra : Søren Larsen

Dato : 28-08-04 07:17

Nu bliver det spændende, havd Stofanet disker op med :

Kære StofaNet kunde,

Telia Stofa tilbyder inden længe nye abonnementsformer, der bl.a. giver
mulighed for at opgradere din StofaNet forbindelse til 2 Mbit/s
(hastighed op til 2048/256 Kbit/s). Derudover får du mulighed for at
blive trådløs i hjemmet og abonnere på endnu stærkere sikkerheds-
produkter, som beskytter din computer mod virus og spam.

Lyder det som noget, du kan bruge? Så hold øje med posten i næste uge
for der er penge at spare, hvis du er hurtig ...

Fra onsdag d. 1. september kan du læse mere om de nye tiltag på
www.stofa.dk.

PS. Vores eksisterende FlexRate, hvor du betaler mellem 50-300 kr. om
måneden, fortsætter naturligvis uændret.

Med venlig hilsen
Telia Stofa

MVH

Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-04 07:24

"Søren Larsen" <bongo@xxxhas.dk> wrote in message

> PS. Vores eksisterende FlexRate, hvor du betaler mellem 50-300 kr. om
> måneden, fortsætter naturligvis uændret.

Okay, var det ikke det som skulle ændres lidt, så det blev mere fair og
brugbart?

Fra : Søren Larsen

Dato : 28-08-04 08:37

> "Søren Larsen" <bongo@xxxhas.dk> wrote in message

> Okay, var det ikke det som skulle ændres lidt, så det blev mere fair og
> brugbart?

Det var det sikkert, men mon ikke over 90 % af deres kunder er tilfreds, med
en 1024/256.

Det er ikke mange steder du får en 1 Mbit til 300 kr

Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-04 09:18

> Det var det sikkert, men mon ikke over 90 % af deres kunder er tilfreds,
> med
> en 1024/256.
>
> Det er ikke mange steder du får en 1 Mbit til 300 kr

hvor står der at man for 1Mbit garanteret? De skriver at modemmet
konfigureres til 1/0,25 Mbit og man for op_til denne hastighed... i
belastede perioder om aftenenen osv er de ligeglade?! det er meget normalt
siger de i kundeservice. ikke noget med at opgradere eller udbygge
systemet,, bare skovle penge ind og være ligeglade?

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-08-04 12:10

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> siger de i kundeservice. ikke noget med at opgradere eller udbygge
> systemet,, bare skovle penge ind og være ligeglade?

Du får til gengæld prisen for ensporet diskution.

Allan Joergensen

"Bother," said Pooh, as Superman died of kryptonite poisoning.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-04 12:14

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message

> Du får til gengæld prisen for ensporet diskution.

hmm okay, så kom med et par nye boller til suppen?

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-08-04 17:15

> hmm okay, så kom med et par nye boller til suppen?

Jeg ved med rimelig stor sikkerhed at Telia Stofa ikke bare sidder og
skovler penge ind uden hensyntagen til deres kunder. MEN. Mange steder
er kunderne antenneselskaber, der jo af gode grunde skal betale for få
opgraderet deres kapacitet; det kunne man måske godt forestille sig ikke
altid er noget de er interesseret i.

Det er også nævnt som modsvar til dit brok, at mange faktisk er god
tilfredse med sammenhængen mellem hvad de får hos Telia Stofa og hvad de
giver for produktet. Det er også mange gange nævnt at Internet via
kabelnet ikke er nogen optimal løsning, de problemer folk nævner på
deres Telia Stofa forbindelse er ikke særegne, kunder hos eks. TDC
oplever mange af de samme problemer (belastning, latency og så videre).

Allan Joergensen

"Maybe there's a signal breach between his brain and his body" Wesley

Fra : Kaare

Dato : 29-08-04 00:58

> [...]
> siger de i kundeservice. ikke noget med at opgradere eller udbygge
> systemet,, bare skovle penge ind og være ligeglade?

Jeg har flere gange set dig skrive dette. Det beror på noget information du
fik af Stofas kundeservice for lang tid siden, hvorefter du besluttede dig
for at få ADSL. Hvis du spørger StofaNet kunder vil du nok opleve at de
færreste StofaNet kunder nogensinde oplever at de ikke har deres 1Mbit ned
og 256kbit op. De færreste kunder oplever i det hele taget langsomt
internet... faktisk vil de fleste StofaNet kunder opleve hurtigere internet
end de fleste. Der findes selvfølgelig lag på online gaming... men jeg må
indrømme at jeg ikke har hørt nogle klager i meget lang tid.

Mon ikke dine holdninger skulle opdateres?

De fleste af StofaNets kunder når iøvrigt aldrig de 5000 MB trafik om
måneden, selvom de ikke tænker over deres forbrug. Det betyder at de kunder
ikke vil se forskel på en flatrate DSL linie eller en flexrate StofaNet
linie... udover at de får en 1 Mbit linie til 300 kr, og at de i måneder
hvor de måske bruger under 300 MB trafik (evt ferietider el lign) vil få en
billigere regning.

/Kaare

Fra : HåSe

Dato : 04-09-04 23:40

Hej NG ..!!

> [...]
> siger de i kundeservice. ikke noget med at opgradere eller udbygge
> systemet,, bare skovle penge ind og være ligeglade?

Er stofanet .. rigtig bredbånd.. eller er det bare noget de siger ..

/HC

http://home1.stofanet.dk/hcn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-04 10:15

HåSe skrev:

>Er stofanet .. rigtig bredbånd.. eller er det bare noget de siger ..

Hvad *er* rigtigt bredbånd? (Er én rulle nok?)

--
Bertel

Fra : HåSe

Dato : 05-09-04 20:41

Hej Igen!! ..

Tja. hvordan skal de defineres .. en rulle ville være ok med mig ..
men hvor mange mbit .. skal der være .. for at man må kalde
det bredbånd...

/HC

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-09-04 20:47

On 2004-09-05, HåSe <hcn@naestved.bynet.dk> wrote:

> Tja. hvordan skal de defineres .. en rulle ville være ok med mig ..
> men hvor mange mbit .. skal der være .. for at man må kalde
> det bredbånd...

Ingen, bredbånd er blot en kommunikationsform, hvor signalet bliver
inddelt i flere uafhængige frekvensområder.

Ethernet er fx ikke bredbånd, men baseband, selvom det kan overføre
langt mere end ADSL.

--
Andreas Plesner Jacobsen | In the eyes of my dog, I'm a man.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-04 21:35

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

>Ingen, bredbånd er blot en kommunikationsform, hvor signalet bliver
>inddelt i flere uafhængige frekvensområder.

Det er den tekniske forklaring.

Det bruges også i en meget løs, markedsføringsbetydning hvor man
kunne være lidt spydig og sige at det betyder "noget vi gerne vil
sælge en masse af i en fart".

Man kan vel sige at det for tiden er fra 128 kbps og opefter.

--
Bertel

Fra : HåSe

Dato : 06-09-04 22:35

Hej..

Ja det er lige det der med salgsgas .. prøve evt. at læs den her..
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18166

Også den her ..
http://147.29.107.4/StreamSpeed_Download_FAQ.asp

Det vil sige at vi snakker min 2 Mbit i begge veje ... altså
er der ikke nogen af de produkter som idag sælges til det private
marked som har noget med "Bredbånd" at gøre

/HC

Fra : Kaare

Dato : 06-09-04 22:57

"HåSe" <hcn@naestved.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil sige at vi snakker min 2 Mbit i begge veje ... altså
> er der ikke nogen af de produkter som idag sælges til det private
> marked som har noget med "Bredbånd" at gøre

Joda. Der sælges da bla 10 Mbit i begge retninger til private. Det er bare
ikke så udbredt mange der har muligheden... eller i hvert fald råd til
oprettelsen.

/Kaare

Fra : HåSe

Dato : 08-09-04 18:55

Hvis det er http://www.dbnet.dk du snakker om .. så er det vist også bare
noget "GAS".. der er ikke nogen der har set noget til dem i Næstved
selv om de slår på tromme.

/HåSe

Fra : Kaare

Dato : 08-09-04 20:32

> [...]
> Hvis det er http://www.dbnet.dk du snakker om .. så er det vist også bare
> noget "GAS".. der er ikke nogen der har set noget til dem i Næstved

? Jeg forstår desværre ikke helt hvad du mener.

Hvis det er om firmaet overhovedet kører, kan jeg fortælle dig at jeg kender
indtil flere der har det i København. Men det er jo vel at mærke hele
boligforeninger der skal oprette af gangen. De skulle lægge en del internet
via fiber i Præstø, og nogle andre steder.
Jeg ved ikke om de er kommet til Næstved... ?

/Kaare

Fra : HåSe

Dato : 09-09-04 15:42

Hej Kaare

Jo tak .. på papiret er de i Næstved, med tilslutningsafgift på
mellem 10.000 - 12.000 Kr. pr husstand.

Fra : Kaare

Dato : 09-09-04 20:48

"HåSe" <hcn@naestved.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kaare
>
> Jo tak .. på papiret er de i Næstved, med tilslutningsafgift på
> mellem 10.000 - 12.000 Kr. pr husstand.

Heh... nåeh, ja... jeg sagde jo ikke at det var billigt. :)

Men det giver selvfølgelig også en noget øget pris på boligen at få smidt
sådan en fiber ind... det skal man sikkert også tage med i beregningen...
hvis man altså har råd til at smide pengene.

/Kaare

Fra : HåSe

Dato : 09-09-04 22:12

Ja det er lige det .. 395,- for telefon og internet pr. md. er vel ok!
men det virker på dem som om de kun har interesse i de store boligblokke

Så efter Stofanet nye 2 Mbit udspil komme de nok til at trække
læsset et stykke tid ..

/HC

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 29-08-04 11:24

Hej

> Det er ikke mange steder du får en 1 Mbit til 300 kr

I Odense tilbyder på GALNET, DSA-NET og NAL-NET forbindelser med den
hastighed eller hurtigere til samme eller lavere pris.

Mvh
Frank