Ikke godkendt udstyr på fastnettet
Fra : Jan Pedersen

Dato : 28-08-04 02:42

Hvis man tilslutter ikke godkendt udstyr til fastnettet hvad risikerer man
så i værste fald ?
Sandsynligheden for at lave skader på TDC´s udstyr er vel ikke så stor det
er vel sikret i hovede og r.. ?!
Det jeg tænker på er at teste eget udviklet udstyr....men man kan jo nemt
komme til at falde uden for rammerne mht. AC- / DC-belastninger, tider for

Kan TDC finde på at lukke ens linie ned ? Kan de ramme en med bødekrav ? Ja
for erstatningskrav kommer vel kun på tale hvis man decideret ødelægger
deres udstyr ? ja ok skal de ha en tekniker ud for at undersøge problemets
art kan man vel komme til at hænge på timeløn og kørsel ?!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-09-04 15:30

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
> Hvis man tilslutter ikke godkendt udstyr til fastnettet hvad risikerer man
> så i værste fald ?

Erstatningskrav hvis du skaber udgifter for teleudbyderen

> Sandsynligheden for at lave skader på TDC´s udstyr er vel ikke så stor det
> er vel sikret i hovede og r.. ?!

Det er ret solidt, men der er selvf. grænser

> Det jeg tænker på er at teste eget udviklet udstyr....men man kan jo nemt
> komme til at falde uden for rammerne mht. AC- / DC-belastninger, tider for

Et brugt omstillingsanlæg med lokal-porte kan bruges til den slags leg. De
er overkommelige. Evt et Lasat Speed II, som nok fåes ret billigt på det blå
marked

> Kan TDC finde på at lukke ens linie ned ?

Hvis du laver noget ged på linjen så går den automatisk ned for at beskytte
udstyret.
Hvis du gentagne gange laver bøvl kommer du sikkert i konflikt med
abonnementsvilkårene

> Kan de ramme en med bødekrav ?

Nej, det har de ikke lovhjemmel til

> [...]
> deres udstyr ? ja ok skal de ha en tekniker ud for at undersøge problemets
> art kan man vel komme til at hænge på timeløn og kørsel ?!

Erstatningskrav kan i princippet komme på tale ligeså snart du ulejliger en
medarbejder med dine forsøg. Tid er dyrt.
Men find et gammelt anlæg og leg lokalt i stedet.. Det er også billigere i
minutpris