Telefoni via Telefin er noget skod
Fra : peter

Dato : 27-08-04 18:05

Så har jeg prøvet det nye ip telefoni, fra Telefin det er noget skod,
fordi lyder hakker helt vildt, har telefoneret med deres software
telefon, og det kan langt fra anbefales, og så er det en dyr
fornøjelse.

Jeg skal betale

100 kr for oprettelsen
50 kr for guld nummeret
50 kr for porto til en varer som de ikke engang har sendt endnu, som
jeg har annuleret købet af.

Jeg vil lige sige at jeg har linien der skal til for at kunne kører
telefonsamtalen.

Hvis der er nogen derude der har overvejet at skippe fastnet telefonen
for ip telefoni, så siger jeg bare VENT til noget ordeligt kommer på
market.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-08-04 18:17

On 27 Aug 2004 10:04:57 -0700, 18@webspeed.dk (peter) wrote:

>Jeg skal betale
>
>100 kr for oprettelsen
>50 kr for guld nummeret
>50 kr for porto til en varer som de ikke engang har sendt endnu, som
>jeg har annuleret købet af.

De tilbagefører vel de nederste 50,- kr? I øvrigt forstår jeg ikke, at
du ikke har testet systemet inden du købte et guldnummer. Jeg kan dog
også undre mig over, at Telefin ikke tilbyder en test-konto, så man
kan se og prøve produktet inden køb (men hvis det er så skidt som du
skriver, så er det måske et "klogt" træk af dem).

>Hvis der er nogen derude der har overvejet at skippe fastnet telefonen
>for ip telefoni, så siger jeg bare VENT til noget ordeligt kommer på
>market.

Prøv evt. Musimi.dk gratis (ring til andre Musimi.dk-kunder eller
gratis-numre på fastnettet (starter med 80)). Man kan desuden
indbetale helt ned til 50,- kr. for at forsøge at ringe til helt
almindelige fastnetnumre, og det virker udmærket her.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-08-04 21:52

Hej

18@webspeed.dk (peter) wrote:

Webspeed ? - Med hvor stor hastighed ? - Hvis du vil køre IP-telefoni
skal du ikke ha' under 128/128 hvis det skal fungere ordentlig.

> [...]
>fordi lyder hakker helt vildt, har telefoneret med deres software
>telefon, og det kan langt fra anbefales, og så er det en dyr

Efter min mening er software telefoner bestemt ikke lykken, du skal ha'
enten en rigtig IP telefon, eller en adaptor som du kan tilslutte en
alm. analog telefon,

>100 kr for oprettelsen

Vel meget rimeligt, eet sted skal de jo tjene penge med de lave
samtalepriser.

>50 kr for guld nummeret

Også billigt, du kunne evt. ha' ventet med at købe dette nummer til du
var sikker på at systemet det fungerede.

>50 kr for porto til en varer som de ikke engang har sendt endnu, som
>jeg har annuleret købet af.

Hvis du har betalt portoen, har du vel også betalt den vare du har
bestilt ?

>Jeg vil lige sige at jeg har linien der skal til for at kunne kører
>telefonsamtalen.

Se øverst.

>Hvis der er nogen derude der har overvejet at skippe fastnet telefonen
>for ip telefoni, så siger jeg bare VENT til noget ordeligt kommer på
>market.

Der er masser af "Ordentligt" på markedet ! - Jeg har selv udelukkende
benyttet IP-telefoni siden midten af Marts, og havde også i starten, som
så mange andre, problemer af diverse art, men når først man har fået det
konfigureret ordentligt, så fungerer det lige så godt som traditionel
PSTN telefoni,

Jeg har selv på et tidspunkt prøvet Telefin, og det fungerede glimrende,
har du spurgt Hans-Henrik om han har en løsning på dit problem ?, som i
næsten alle tilfælde skyldes konfigureringsfejl. - IP-telefoni er jo
ikke "sæt i stikket og så kører det" telefoni, der skal pusles lidt med
det i starten.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 28-08-04 07:26

Hej Peter, Eller Runo Petersen som du hedder når du opretter
supportsager hos os. (Telefin)

Jeg vil da lige gøre opmærksom på at stadig har en supportsag kørende
hvor vi prøver at hjælpe dig !!!

> 100 kr for oprettelsen
> 50 kr for guld nummeret
> 50 kr for porto til en varer som de ikke engang har sendt endnu, som
> jeg har annuleret købet af.

Og så lige dit svar fra kundeservice:

Poster: hha Date: 27.08.2004 18:27
Subject: Opsigelse af 46943040
Som jeg skrev, så er det en serviceydelse, og du har taget nummeret i
brug, derfor bliver det spæret i 3 mdr.

Hvis din adapter ikke er pakket, får du naturligvis også porten retur

/Kundeservice

I øvrigt beder du jo bagefter om at beholde dit abonnement, så er det da
også rimeligt at du skal beholde dit guldnummer - og betale for det.

> [...]
>
> Hvis der er nogen derude der har overvejet at skippe fastnet telefonen
> for ip telefoni, så siger jeg bare VENT til noget ordeligt kommer på

Eller køb den hardware der skal bruges hvis ikke man er tilfreds med en
softwaretelefon.

/Hans-Henrik Andresen - Telefin (med mange tilfredse kunder også)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-04 13:50

On Sat, 28 Aug 2004 08:26:06 +0200, Hans-Henrik Andresen
<hhandresen@_REMOVETHIS_hotmail.com> wrote:

>Hej Peter, Eller Rxxx Pxxxxxxx som du hedder når du opretter
>supportsager hos os. (Telefin)

>Subject: Opsigelse af 4xxxxxxx

Er det ikke lidt uheldigt at skrive kundedata her?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 30-08-04 14:11

Da ikke hvis kunden ikke har valgt hemligt nummer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-04 15:38

On Mon, 30 Aug 2004 15:11:05 +0200, Hans-Henrik Andresen
<hhandresen@_REMOVETHIS_hotmail.com> wrote:

>Da ikke hvis kunden ikke har valgt hemligt nummer

Jeg er af en anden opfattelse. Kunden har ikke skrevet nogle
oplysninger (hverken navn eller telefonnummer) her på usenet, det er
dig der kommer med disse oplysninger!

Jeg tror sådan set det er på kanten af lovgivningen, at udlevere disse
oplysninger uden kundens accept, men det håber jeg du har styr på, når
du arbejder i en virksomhed der gemmer sådanne data.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : John

Dato : 31-08-04 00:51

"Hans-Henrik Andresen" <hhandresen@_REMOVETHIS_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:cgv92r$1krq$1@news.cybercity.dk...
> Da ikke hvis kunden ikke har valgt hemligt nummer

Jeg er da godt nok glad for at jeg ikke er kunde hos jer med den holdning :(

Havde ellers overvejet det.

Mvh

John

Fra : Soren (News)

Dato : 28-08-04 10:20

18@webspeed.dk (peter) writes:

> [...]
>
> Hvis der er nogen derude der har overvejet at skippe fastnet telefonen
> for ip telefoni, så siger jeg bare VENT til noget ordeligt kommer på

Hej Peter,

Det ser ud til at dit Internet eller noget andet i dit setup ikke er helt
klart til IP-telefoni! (det er ikke kun at have linjen som du skriver, det
er at have tilgaengelig baandbredde, lav konstant forsinkelse og i dit
tilfaelde med en software telefon, en computer der kan traekke det).

At du har vaeret ude og investere en masse (100kr oprettelse, ja ok, det er
jo vilkaarene - 50kr til guld nummer, det er saa en ekstra-tjeneste du selv
har valgt! - 50kr porto, ja dem faar du vel tilbage? = 150kr!) for noget
som ikke helt virkede for dig, ja det er jo aergeligt.

Det er dog ikke en grund til at anbefale alle at skippe IP-telefoni - jeg
har det selv som min eneste telefon, og naar mit Internet koerer, saa
koerer IP-telefonien ogsaa uden problemer. Jeg har tidligere vaeret ude for
at sidde paa et net (kollegienet) hvor der blev koert saa meget P2P at
lyden hakkede meget.

Hvis du er i tvivl, saa er der jo gratis tjenester hvor du kan teste inden
du koeber - f.eks. http://fwd.pulver.com/ eller http://gratissip.dk/

Istedet for at "VENT" saa "test", inden du gaar ud og fyrer hele din
opsparing (150kr) af paa IP-telefoni

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 28-08-04 16:09

Slå nu koldt vand i blodet... Mon ikke det er din linie der er noget galt
med? Ellers har Telefin en hurtig og god support, som helt sikkert kan
hjælpe dig...

Jeg er selv blevet kunde hos Telefin d. 20/8, og benyttede med det samme
software-telefonen. Stor var min rædsel, da jeg hørte at lyden hakkede, på
trods af at jeg har en 2 Mbit linie. Det viste sig dog, at en af de andre
jeg deler linien med, down- og uploadede på livet løs.. Efter han er stoppet
med det (han må ikke bruge fildelingstjenester jvf. vores aftale), så kører
det perfekt. Allerede i går modtog jeg endda min adapter, og det fungerer
super sammen med min trådløse telefon.

Så alt i alt en god oplevelse! Nu venter jeg bare på at TDC frigiver mit
nummer til Telefin.

Vhils Morten

Fra : peter

Dato : 31-08-04 08:06

Der er intet i vejen med min linie, er nu kommet over til Musimi, og
der virker alt perfekt, jeg syntes det er for dårligt, at telefin
tillader sig at beholde 222 kr af de 921 jeg har overført til dem ved
oprettelsen, de kalder det service ydelse dækning.

Telefin er og bliver noget skod, kan i øvrigt fortælle at der er en
fejl i deres software telefon program.

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 31-08-04 19:45

Okay, hvilken fejl? Syntes nemlig også at det kører en smule bedre via
adapter end via Firefly softphone..

Fra : Soren (News)

Dato : 01-09-04 08:45

18@webspeed.dk (peter) writes:

> [...]
> oprettelsen, de kalder det service ydelse dækning.
>
> Telefin er og bliver noget skod, kan i øvrigt fortælle at der er en

Hej igen,

De penge du har givet ud er jo for en service som du har taget i brug. Saadan er
det nu engang at den slags refunderes ikke - ikke kun hos Telefin. Det er
selvf. aergeligt med dine kroner, men du kan vel glaede dig over at det ikke var
en anden udbyder hvor du skulle have meget mere op af lommen for at komme igang

Ioevrigt benytter Musimi og Telefin i det store hele samme setup. Begge bruger
SIP og begge har deres servere koerende det samme sted. Der burde ikke vaere
nogen maerkbar forskel i den tekniske kvalitet der udbydes. Du kan lure mere paa
hvem der har hvad her: http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere

Og endelig saa undrer jeg mig over hvilken fejl det er? Telefin har svjv. ikke
sin "egen" software telefon - de anbefaler Firefly, som godtnok i tidligere
versioner ikke har en saa god SIP-stak, men det staar dig jo frit for at bruge
andre SIP-klienter (eller IAX hvis de stadig tilbyder IAX).

Mvh,

--
___

Fra : ro65dk

Dato : 28-08-04 17:37

> [...]
>
> Hvis der er nogen derude der har overvejet at skippe fastnet telefonen
> for ip telefoni, så siger jeg bare VENT til noget ordeligt kommer på

Jeg er også kunde hos Telefin.dk, de problemer jeg har haft har supporten
hjulpet hurtigt og godt med. Et af problemerne var
ligesom hos dig hakken når jeg snakkede.
Idag modtog jeg så adaptoren og har nu prøvet den i 5 timer og indtil videre
kun med meget positive resultater, ingen hakken i snakken (hi hi). Jeg er
tilbøjelig til at tro at min PC ikke lige kunne trække softphonen (jeg
brugte X-lite).

Rolf

Fra : Jens G

Dato : 28-08-04 19:13

On Sat, 28 Aug 2004 18:36:46 +0200, "ro65dk" <ro65dk@yahoo.dk> wrote:

[...]
>Jeg er
>tilbøjelig til at tro at min PC ikke lige kunne trække softphonen (jeg
>brugte X-lite).

Vi har i huset 2 PC'er, og konens Duron 700 med SB1024 lydkort er
bedre med X-Lite end min XP1800+ med SB Audigy lydkort. Så man kan
ikke umiddelbart sige at X-Lite kører bedre på en hurtigere computer.
Der må være andre faktorer, så som indstråling, der gør sig gældende.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : ro65dk

Dato : 28-08-04 20:28

"Jens G" <jensg@denfindesalligevelikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke umiddelbart sige at X-Lite kører bedre på en hurtigere computer.
> Der må være andre faktorer, så som indstråling, der gør sig gældende.

Det var heller ikke så meget processor kraft jeg tænkte på, men det fremgik
selvfølgelig ikke.. Det var mere sådan allround (processor, lydkort, ram
osv.)
at jeg tror det er min PC der er årsagen til at kvaliteten ikke var i top
med softphone.

Fra : Jochke

Dato : 30-08-04 07:24

peter wrote:
> en masse ævle bævle

Tag en tudekiks og tør øjnene.

Det virker for flere 100 personer, så mon ikke det kunne tænkes fejlen
lå på din side?

--
Venlig hilsen
Jochke