Blødning i forbindelse med graviditet?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-08-04 17:32

Hej NG

Min kæreste er gravid i 13nde uge, med tvillinger.

I forbindelse med et toiletbesøg idag, så hun at hun blødte lidt forneden,
og er nu lidt bekymret.
Vi ved godt det er normalt at bløde lidt, fra sår og rifter i
livmoderhalsen. Men vi er førstegangs fødende

I de to scanninger der er foretaget hidtil, og besøget hos lægen for 1 uge
siden, der var alt som det skulle være.

Vi vil gerne undersøges eller snakke med en læge, er det noget som kan vente
til på mandag, eller er det noget som bør undersøges med det samme?
Hun er nemlig i Göteborg (Sverige) nu mens jeg er hjemme (København).

Jeg spørger herinde, da de fleste skribenter formodes at have børn og derfor
må have viden omkring mit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Emil Jensen

Fra : Cat

Dato : 27-08-04 18:25

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun er nemlig i Göteborg (Sverige) nu mens jeg er hjemme (København).
>
> Jeg spørger herinde, da de fleste skribenter formodes at have børn og

Uanset hvad hun gør er det en god ide for en sikkerheds skyld at lægge sig
på ryggen mens I overvejer. Hvis det er en lille blødning har den bedst af
at ligge ned og hele i en fart.

Tine, der blødte i 10. uge - graviditeten er nu en sund dreng på 7 år.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-08-04 18:41

Emil Jensen [2100] (lime@jensen73.dk) skrev følgende:

> [...]
> forneden, og er nu lidt bekymret.
> Vi ved godt det er normalt at bløde lidt, fra sår og rifter i
> livmoderhalsen. Men vi er førstegangs fødende

Prøv at ringe til lægevagten eller til fødegangen på hospitalet. Der kan
de sikkert give jer råd og vejledning.

Henriette Døssing

---

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 27-08-04 19:34

> [...]
> Hun er nemlig i Göteborg (Sverige) nu mens jeg er hjemme (København).
>
> Jeg spørger herinde, da de fleste skribenter formodes at have børn og

Jeg vil nok råde jer til, bare for en sikkerhedsskyld, at få det tjekket med
det samme.

Nogen piger bløder under deres graviditet uden, at det ellers får betydning
for graviditeten, mens andre jo desværre bløder og aborterer (var selv i 12.
uge en af dem).

Jeg ville personligt ikke kunne holde den uvished ud, og ville derfor tage
på skadestuen, for at få tjekket at børnene i jeres tilfælde har det godt.

Jeg håber det bedste for jer.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-08-04 23:05

Mange tak for jeres svar!

Kæresten var på toiletbesøg igen 3 timer senere. Der var intet at se, så det
har nok været en rift eller lille sår. Men jeg har bedt hende om at være
ekstra opmærksom weekenden over (hun er i Göteborg), men på mandag når hun
er tilbage går vi til lægen for at blive tjekket og få råd.

Endnu en gang tak for jeres svar.

Mvh

Emil

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-04 00:43

On Sat, 28 Aug 2004 00:04:35 +0200, Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> ekstra opmærksom weekenden over (hun er i Göteborg), men på mandag når hun
> er tilbage går vi til lægen for at blive tjekket og få råd.

Hvis hun har lagt mærke til farven på blodet, så kan hun jo ringe til
lægevagten og få lidt mere sikkerhed for om hun skal være nervøs eller
ej.

--
MVH
osv...

Fra : Heidi Jensen

Dato : 28-08-04 08:47

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis hun har lagt mærke til farven på blodet, så kan hun jo ringe til
> lægevagten og få lidt mere sikkerhed for om hun skal være nervøs eller
> ej.

Jeg skulle ikke være nervøs da jeg var i 13. uge sidste år- men fik
alligevel lægevagten til at henvise mig til en undersøgelse på sygehuset- 2
dage efter var jeg til udskrabning! Så farven har ikke altid noget med om
det er godt eller dårligt! Men siden blødningen er stoppet igen, tror jeg
ikke, der er noget at være bange for, det lyder som en alm. pletblødning!
Men vær ekstra varsom!!!

Heidi

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 28-08-04 09:09

> [...]
> ikke, der er noget at være bange for, det lyder som en alm. pletblødning!

Jep, vi er beroligede nu da blødningen ikke er forsat. Men vi er naturligvis
ekstra opmærksomme de næste par dage.
Det med farven ved en pletblødning, kan en af jer uddybe nærmere?

Mvh

Emil

Fra : Cat

Dato : 28-08-04 10:34

> [...]
naturligvis
> ekstra opmærksomme de næste par dage.
> Det med farven ved en pletblødning, kan en af jer uddybe nærmere?

Rødt = frisk blod = det bløder stadig
Brugn = gammelt blod = det er holdt op

Groft sagt og tag det ikke som en lægelig vurdering

Tine

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 28-08-04 14:06

> Rødt = frisk blod = det bløder stadig
> Brugn = gammelt blod = det er holdt op
>
> Groft sagt og tag det ikke som en lægelig vurdering

Bare det. Okay, tak for tippet.

Mvh

Emil

Fra : Cat

Dato : 28-08-04 15:45

> Bare det. Okay, tak for tippet.

Velbekomme - og der skulle selvfølgelig have stået 'brunt'. Jeg ved ikke,
hvordan jeg kunne få det til 'brugn'

Tine

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-04 16:37

On Sat, 28 Aug 2004 11:34:06 +0200, Cat wrote:

> Rødt = frisk blod = det bløder stadig
> Brugn = gammelt blod = det er holdt op

Der kan nu også svjh være en farveforskel på friskt blod.
--
MVH
osv...

Fra : SHM

Dato : 28-08-04 20:20

Hej Emil

At din kæreste har en pletblødning er et sikkert tegn på at hun har lavet
for meget og bør tage den med ro!!!!
Hun skal helst plante sig på en sofa/seng et par timer om dagen.

Hilsen
Mor til tvillinger på 1 år

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-04 21:56

On Sat, 28 Aug 2004 21:19:52 +0200, SHM wrote:

> At din kæreste har en pletblødning er et sikkert tegn på at hun har lavet
> for meget og bør tage den med ro!!!!

Det kan også bare være et tegn på at det er på tide at klippe neglene.

> Hun skal helst plante sig på en sofa/seng et par timer om dagen.

Det er nu meget forskelligt fra person til person hvor meget man behøver
at slappe af.
--
MVH
osv...

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 29-08-04 09:20

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote in message

> Det kan også bare være et tegn på at det er på tide at klippe neglene.

> Det er nu meget forskelligt fra person til person hvor meget man behøver
> [...]

Tag dog en snak med lægen. Det gjorde jeg da jeg blødte i 10 uge under begge
graviditeter. Begge gange blev jeg sendt til scanning for en sikkerheds
skyld. Når man har været så bekymret så er det skønt at se bebsen sprælle i
maven.

- Kristina

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-08-04 09:22

> [...]
> graviditeter. Begge gange blev jeg sendt til scanning for en sikkerheds
> skyld. Når man har været så bekymret så er det skønt at se bebsen sprælle

Det gør vi også på mandag

Emil

Fra : SHM

Dato : 30-08-04 19:20

Hej igen

Hvordan gik det til skanningen??

Bente

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 30-08-04 20:25

> Hej igen
>
> Hvordan gik det til skanningen??
>
> Bente

Øh, hvilken skanning? Den for et par uger siden?

Mvh

Emil

Fra : Mette

Dato : 31-08-04 13:03

> Øh, hvilken skanning? Den for et par uger siden?

Jeg tor hun tænkte på, hvordan det var gået hos lægen i dag.

Fra : SHM

Dato : 31-08-04 18:59

Ja!!

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-09-04 13:01

Vi har ikke været hos lægen. For siden det skete i fredags, har der ikke
været noget. Så det har nok været en lille rift eller sår.

Mvh

Emil

Fra : karsten klaaby

Dato : 02-09-04 06:01

">
> Vi har ikke været hos lægen. For siden det skete i fredags, har der ikke
> været noget. Så det har nok været en lille rift eller sår.

Jeg ville dog altid tjekke op på en blødning, om ikke alt andet for min
sjælefreds skyld. Men hvis I er rolige, så kan det vist ikke være meget hun
har blødt.

MVH Pia

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 02-09-04 07:19

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Jeg ville dog altid tjekke op på en blødning, om ikke alt andet for min
> sjælefreds skyld. Men hvis I er rolige, så kan det vist ikke være meget

Nej jeg siger det samme...

Kristina

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 02-09-04 09:45

> hun

Vi er rolige

Det var første gang hun bløde en lille bitte smule. Men der gik lidt "panik"
over kæresten, men på det tidspunkt var hun i Sverige og jeg i Danmark. Men
allerede 3-4 timer efter blødningen var hun på toilettet igen, og der var
ikke noget. Så er det ligesom faldet til ro. Tak for jeres omsorg!

Mvh

Emil