Q: kan en vic telefon bruges med telmore
Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-05-01 21:43

Hvis jeg køber en telefon låst til tdc / vic kan jeg så bruge den med
telmore som jo bruger TeleDanmarks net?

Flemming

Fra : Devast8or

Dato : 10-05-01 14:07

svjv Ja, men du må ikke hænge mig op på det.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Kim Bjoern

Dato : 10-05-01 14:44

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg køber en telefon låst til tdc / vic kan jeg så bruge den med
> telmore som jo bruger TeleDanmarks net?

Nogen hævder, at en TDC låst telefon godt kan benytte WOL og Telmore, der jo
også kører på TDC's master. Men f.eks kan jeg på en Sonofonlåst telefon IKKE
bruge et Tele2mobil kort, selv om Tele2 benytter Sonofons master, men det er
jo ikke nogen garanti for, at det forholder sig på samme måde med
Telmore/TDC

Kim

Fra : Jorn Becker

Dato : 11-05-01 23:17

On Wed, 9 May 2001 22:42:33 +0200, "Flemming Joensson"
<joensson@cs.auc.dk> wrote:

>Hvis jeg køber en telefon låst til tdc / vic kan jeg så bruge den med
>telmore som jo bruger TeleDanmarks net?

Det virker på en M35 købt med tdc abb. Jeg gør det.

Hvad jeg fik forklaret:
Er telefonen låst til simkortet er der ikke noget at gøre, men er den
låst til netværket kan skifte.

Gad vide hvor længe den bliver ved med at gå?

..j

Fra : Kim Bjoern

Dato : 11-05-01 23:07

> Det virker på en M35 købt med tdc abb. Jeg gør det.
>
> Hvad jeg fik forklaret:
> Er telefonen låst til simkortet er der ikke noget at gøre, men er den
> låst til netværket kan skifte.

Personligt mener jeg, at simlock er noget juks. Alt hvad der hedder tvang
under enhver form, er jeg imod. Men smag og behag er jo forskellig.... Jeg
tror bare, at loyaliteten over for et såkaldt tvangsprodukt, er meget lille.
Så hellere sælge telefonen til det, den koster - og så give lavere
minutpriser. Vi kan jo se, at World Online og Telmore i øjeblikket sælger
godt med deres koncept. Typisk koster en telefon 500 kr mere uden
abonnement, men de penge kan man jo nemt give i tvangsperioden i abonnement
og overtakserede priser. Men oftest er det jo rarest kun at slippe nogle få
kroner for lige at få en ny telefon :)

Kim

Fra : Erik Einum

Dato : 14-05-01 03:01

"Kim Bjoern" <spam@nospam.com> skrev
> Personligt mener jeg, at simlock er noget juks. Alt hvad der hedder tvang
> under enhver form, er jeg imod.

Ingen tvinger til noenting. Det er _ditt valg_ hvilken mobiltelefon
kombinert med abonnement du _velger_ å kjøpe!

> [...]
> abonnement og overtakserede priser. Men oftest er det jo rarest kun at
> slippe nogle få kroner for lige at få en ny telefon :)

Når operatøren sponser telefonen så mye som de gjør er det jo bare naturlig
at de ønsker å beholde deg som kunde lengst mulig, enten ved binding av
abonnement, eller ved låsing av telefoner (da enkelte velger et veldig
billig abonnement med dyr takst som de ikke bruker). Så vil man stå fritt så
må man som du sier, betale det telefonen koster. Men mange ser på
telefonprisen, og ikke totalprisen med abonnement. Selv om unlocking ikke er
ulovlig, så er det umoralsk etter min mening. (Men piratkopier er jo både
ulovlig og umoralsk da.... )

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-05-01 23:01

> Hvad jeg fik forklaret:
> Er telefonen låst til simkortet er der ikke noget at gøre, men er den
> låst til netværket kan skifte.

Tak for svarene, der er vist ikke andet for end at prøve og se hvordan det
forholder sig med den aktuelle telefon, og ikke mindst hvilket abonnement
man skal binde sig til i 6 måneder - det må jo ikke være særligt dyrt for at
det ikke kan betale sig at købe en ikke-låst telefon, som der også er en der
påpeger i tråden.

mvh
flemming

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-05-01 23:01

Flemming Joensson skrev:

>det må jo ikke være særligt dyrt for at
>det ikke kan betale sig at købe en ikke-låst telefon, som der også er en der
>påpeger i tråden.

Sonofon er vist de billigste at købe hos, hvis man blot skal have en
telefon låst op [uden om Sonofon] og bruge den ved et andet selskab.
Du binder dig i 6 mdr, hvor du hver måned skal betale 25,-. Det bliver
altså 150,- i alt.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Kim Bjoern

Dato : 23-05-01 19:28

..

> [...]
> telefon låst op [uden om Sonofon] og bruge den ved et andet selskab.
> Du binder dig i 6 mdr, hvor du hver måned skal betale 25,-. Det bliver

Netop!

Og det er uhyre tit, deres udsalgspris (med 6 mdr Variant) er billigere end
konkurrenternes.

Noget af det fede ved Sonofon er, at man kan købe en ny telefon ved blot at
forlænge sit eksisterende abn. På månedsregningen står der så noget i
retning af "Abonnenten har købt ny telefon - 0,00 kr" Jeg har købt en
Ericsson A2618s til 249 kr på den måde i februar og en Nokia 3310 i
december. Så i marts, april og maj står der samme sætning to gange under
hinanden. Så man kan faktisk få sig en billig samling på denne måde

Kim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 19:38

Kim Bjoern skrev:

> [...]
>december. Så i marts, april og maj står der samme sætning to gange under
>hinanden. Så man kan faktisk få sig en billig samling på denne måde

Men du hæfter dig vel for 3x6 mdr. ekstra på den måde?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kim Bjoern

Dato : 23-05-01 20:04

> Men du hæfter dig vel for 3x6 mdr. ekstra på den måde?

Du mener vel 2x6 mdr? - men nej til begge dele.

Efter at have købt Nokia'en i december 2000 stod der i januar (og frem til i
dag) "Kunden har købt ny telefon - 0,00 kr", da jeg købte i februar
(A2618s), stod der i marts måneds kontoudtog TO linjer under hinanden med
den tekst. Her i maj måned vil det derfor stå for sidste gang mht. købet af
Nokiaen i december. Ericssonen vil fortsætte et par måneder mere.

I december var det fordi, jeg fik et brev fra Sonofon med en kupon, jeg
skulle afl. til forhandleren sammen med mit seneste kontoudtog fra Sonofon.
I februar skulle jeg blot oplyse mit telefonnummer for at få en
forlængelseskontrakt.

Om det er en fejl eller feature, tjahh.. :)

Kim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 20:34

Kim Bjoern skrev:

>Du mener vel 2x6 mdr? - men nej til begge dele.

Jeg læste forkert, jo...

> [...]
>den tekst. Her i maj måned vil det derfor stå for sidste gang mht. købet af
>Nokiaen i december. Ericssonen vil fortsætte et par måneder mere.

Ja, det lyder lidt mærkeligt :)

>Om det er en fejl eller feature, tjahh.. :)

Det må da være en fejl. Ellers kan man jo få mange billige telefoner
på den måde! Hvor mange kan man mon have på samme abonnement? :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lars

Dato : 24-05-01 00:26

On Wed, 23 May 2001 20:28:05 +0200, "Kim Bjoern" <spam@nospam.com>
wrote:

> [...]
>december. Så i marts, april og maj står der samme sætning to gange under
>hinanden. Så man kan faktisk få sig en billig samling på denne måde

Det kan man også hos TDC - en af mine kammerater spurgte i
Telebutikken om det var nødvendigt at skifte mobilnr når han købte en
ny mobil. Den flinke dame i butikken sagde at han sagtens kunne
fortsætte med sit gamle nr. bare han bandt sig med sit gamle nr. i
min. 6 mdr.