mystiske ting på min nummerviser
Fra : Jane

Dato : 27-08-04 15:43

Jeg har oplevet to gange at min nummerviser har vist noget
mystisk. Jeg vil gerne vide hvad det betyder:

1) info
Hvem pokker er info? Jeg har ikke indkodet et navn som det.

2) 00335
Jamen det er jo ikke et helt nummer?

PS! Smider billeder i dk.binaer af episoderne

Jane - født nysgerrig
--
xn--bleskrog-i0a.dk
æbleskrog.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-08-04 15:48

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote:

> 1) info
> Hvem pokker er info? Jeg har ikke indkodet et navn som det.

Hemmeligt nummer.

--
Jesper Lund

Fra : Jane

Dato : 27-08-04 16:19

Jesper Lund skrev i <news:412f49a6$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Hemmeligt nummer.

Nej den hedder "beskyttet nr"

Jane - har testet med hemmeligt nummer
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-08-04 18:14

On 27 Aug 2004 15:18:45 GMT, Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak>
wrote:

>Nej den hedder "beskyttet nr"
>
>Jane - har testet med hemmeligt nummer

Der findes forskellige type numre der ikke vises. Der bruges desværre
forskellige ord i flæng for disse typer (hemmeligt, skjult, udeladt,
privat, beskyttet m.fl.).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-08-04 18:22

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Der findes forskellige type numre der ikke vises. Der bruges
> desværre forskellige ord i flæng for disse typer (hemmeligt,
> skjult, udeladt, privat, beskyttet m.fl.).

Er der forskel på "hemmeligt" og "beskyttet" nummer, eller er begge dele
bare upræcise "i flæng" ord for det samme?

--
Jesper Lund

Fra : Jane

Dato : 27-08-04 20:22

Lasse Hedegaard skrev i <news:1rqui0p1mqk3eoi41pucqmnpk1n4nrn64r@4ax.com>:

> forskellige ord i flæng for disse typer (hemmeligt, skjult, udeladt,

Udeladt er at det ikke står i telefonbogen men at man kan
få det oplyst hvis man ringer til oplysningen, så det er
ikke helt det samme som hemmeligt, hvad angår beskyttet
så har jeg kun prøvet at have adressebeskyttelse (tlf
er også med i det) men det er ikke via teleselskabet at
man får den slags, så det er en lidt kikset navngivning
i mine øjne, men ihvertfald er de tre begreber meget
forskellige.

Men er de forskellige ord ens i fagsprog på en nummerviser?
Må jeg være så nysgerrig at spørge hvor du har din viden fra?

Jane - meget nysgerrig
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : J.

Dato : 27-08-04 22:40

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men er de forskellige ord ens i fagsprog på en nummerviser?
> Må jeg være så nysgerrig at spørge hvor du har din viden fra?

Proffesionelle i telebranchen kalder det præsentation af A-nummer - eller
ikke præsentation af A-nummer. At din nummerviser skriver 00335 er lidt
mystisk - havde det været 00353 eller andet - kunne det have været et
internationalt opkald fra f.eks. Irland - hvor den ikke kunne præsentere
andet end at opkaldet kom fra denne landekode...

Står der intet i din bruganvisning til din nummerlogger om hvad " Info "
betyder?

Mvh
John

Teleadm.
EUC Syd

Fra : Jane

Dato : 30-08-04 13:34

J. skrev i <news:cgo9pi$1l6i$1@news.cybercity.dk>:

> Står der intet i din bruganvisning til din nummerlogger om hvad " Info
> " betyder?

Nej jeg har mistet min brugsanvisning så jeg har kun fået
tastet navne og rringetoner ind (har ikke lyd på selve
telefonen) ved hjælp fra en flink medarbejder i tdc der
har fortalt hvordan jeg skulle gøre.

Jane - tror nok brugsanvisningen forsvandt i flytterod
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 28-08-04 15:20

> [...]
> man får den slags, så det er en lidt kikset navngivning
> i mine øjne, men ihvertfald er de tre begreber meget

Dette er ikke helt korrekt, TDC arbejder med 2 termer:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_fast_pstn_abo_58216

"Du kan vælge om dit nye nummer skal være Hemmeligt Nummer. Ved Hemmeligt
Nummer vil du stadig kunne findes i telefonbogen med navn og adresse, men
telefonnummeret vil ikke være oplyst. Ved forespørgsel på Oplysningen (118)
vil dit nummer heller ikke blive oplyst.

En anden valgmulighed er Udeladt Nummer. Ved Udeladt Nummer vil du slet ikke
stå i telefonbogen, og ved forespørgsel på Oplysningen (118) vil man hverken
kunne få oplyst navn, adresse eller telefonnummer.
Nummerændring koster kr. 475,00 inkl. moms, og der er ingen ekstra
beregning, hvis nummeret ønskes hemmeligt eller udeladt. "
-----

Så det der kaldes udeladt er den stærkeste beskyttelse TDC tilbyder.

Skjul nummer er en ekstraservice man kan abonnere på, så man ikke viser
nummer når der ringes ud.

Vedr. nummervisere, så er min erfaring fra både ISDN og alm. analog
telefoni, at de forskellige producenter af nummervisere bruger meget
forskellige måder at skrive om nummer er skjult, hemmeligt eller bare ikke
kan vises. Så der skal man se i sin "brugsforvirring".

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-04 17:37

"Kasper Ladingkær" <ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> wrote in

> [...]

> eller telefonnummer. Nummerændring koster kr. 475,00 inkl. moms,
> og der er ingen ekstra beregning, hvis nummeret ønskes hemmeligt
-----

Hvad hedder det så det hvor man præsenterer med A nummer men ikke
står i telefonbogen ? Er det hemmeligt nummer ?

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-08-04 21:34

Hej

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Hvad hedder det så det hvor man præsenterer med A nummer men ikke
>står i telefonbogen ? Er det hemmeligt nummer ?

Jeg mener ikke at man præsenterer nummer hverken hvis man har hemmeligt
nr. eller udeladt nummer. - Hvis det alligevel sker, må det skyldes en
opsætning i telefonsystemet som sørger for dét. (*31*)

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-04 22:02

Ole Rasmussen <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in

> [...]
> hemmeligt nr. eller udeladt nummer. - Hvis det alligevel sker,
> må det skyldes en opsætning i telefonsystemet som sørger for

Det mener jeg heller ikke man gør.
Jeg har på min mobil det sådan at når jeg ringer viser den nummer men
jeg står ikke i telefonbøger mv.
Da Telmore ikke direkte har muligheden blev det lavet sådan at jeg
valgte hemmeligt nummer via hjemmesiden og supporten klarede så at
ændre således at centralen ikke vidste det og jeg derfor sender
nummer med når jeg ringer op.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
"The only true currency in this bankrupt world is what you

Fra : Nielsen

Dato : 30-08-04 14:36

Hej Jane

Det er temmelig sikkert den måde som din nummerviser dekoder informationerne
som telenetværket sender ud til den. Hvis du en almindelig analog PSTN
linie, bliver vis nummer informationerne sendt på følgende måde:

Axx....xx#
"A" indicates "Calling line identity"

"xx....xx" represents the number digits

"#" terminates the DTMF sequence

D1#
"D1" indicates that the calling user has restricted the delivery of
the calling line identity (CLIR)

"#" terminates the DTMF sequence

D2#
"D2" indicates that the calling line identity is not received in
connection with an incoming international call

"#" terminates the DTMF sequence

D3#
"D3" indicates that the calling line identity cannot be delivered due
to technical reasons

"#" terminates the DTMF sequence

Det der sker er at telefoncentralen sender ovenstående DTMF koder til din
nummerviser. Derefter er det nummerviserens opgave at oversætte disse koder
og vise informatiuonerne i displayet.
Hvordan den kan vise nummeret 00335 ved jeg ikke, det kan evt. være en
software fejl i din nummerviser.
Det kan verificeres ved at tilkoble en anden nummerviser. Fejlen kan jo også
ligge i telefon centralen.

/Nielsen

Fra : tom jensen

Dato : 31-08-04 00:58

"Nielsen" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan den kan vise nummeret 00335 ved jeg ikke, det kan evt. være en
> software fejl i din nummerviser.
>
> /Nielsen

hej.
min nummerviser plejer at vise samme type nummer ,5 cifre en gang om måneden
når min fjernvarme måler som er koblet til tlfnettet,ringer op om natten og
opgiver oplysninger.
mvh
tom jensen
viborg

Fra : Jane

Dato : 01-09-04 08:47

tom jensen skrev i <news:4133bf01$0$278$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> måneden når min fjernvarme måler som er koblet til tlfnettet,ringer op
> om natten og opgiver oplysninger.

Det lyder interessant. Det kan da være der er en fjernvarme dims
der har fået forkert nummer.

Jane - født nysgerrig
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-09-04 13:20

> Det lyder interessant. Det kan da være der er en fjernvarme dims
> der har fået forkert nummer.

Det er nok nærmere fordi telefonen opfanger de numre en anden telefon
(fjernvarmemåleren) sender ud på nettet mens den kommunikerer med
forsyningsselskabet.

Du skal altså undersøge om du selv har en fjernvarmemåler eller lign.
der ringer op selv.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Jane

Dato : 01-09-04 08:48

Nielsen skrev i <news:41332d4a$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Det kan verificeres ved at tilkoble en anden nummerviser. Fejlen kan
> jo også ligge i telefon centralen.

Da personen ikke har ringet siden bliver det nok svært at få
personen til at gøre det igen med en anden ummervbiser så jeg
må leve videre i uvidenhed. Men tak for din forklaring.

Jane - født nysgerrig
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : J.

Dato : 02-09-04 21:07

> [...]
> personen til at gøre det igen med en anden ummervbiser så jeg
> må leve videre i uvidenhed. Men tak for din forklaring.

Det med Fjernvarme-aflæser, El-aflæser eller lign. kan vise sig ganske
sandsynligt - disse enheder ringer ofte op om natten (på et gratis
80-nummer), med et kvartals eller månedsvis mellemrum og afleverer nogle
oplysninger. Udstyret i den anden ende kvitterer med nogle toner, som din
nummerviser kan opfatte. Har du nogle aflæsere siddende på din telefonlinje?

Mvh
John

Fra : Jane

Dato : 07-09-04 16:09

J. skrev i <news:ch7uhv$o9j$1@news.cybercity.dk>:

> nogle toner, som din nummerviser kan opfatte. Har du nogle aflæsere
> siddende på din telefonlinje?

Ikke hvad jeg ved af. Bor i et bofællesskab og målerne er
i et aflåst rum på den anden side af vores fællesstue. Så
jeg har ikke noget med aflæsninger at gøre i mit hjem.
Kan det være naboernes trådløse internet?

Jane - stadig undrende
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk