De "Unævnelige", hvor handles de "
Fra : Kim S

Dato : 27-08-04 14:42

Hvor er stedet man skal holde øje, hvis man vil finde en Islænder ?
Jeg har lovet at trawle annoncer for en bekendt, som vil ha' så'n et
lille ridedyr.
Har fundet www.joras.dk , er der andre "in-steder" ?

Mvh, Kim

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 27-08-04 14:59

Kim S wrote:
> Hvor er stedet man skal holde øje, hvis man vil finde en Islænder ?
> Jeg har lovet at trawle annoncer for en bekendt, som vil ha' så'n et
> [...]

Det er helt klart det mest benyttede sted.

Ellers kan det måske også betale sig at kigge på de enkelte
steder/stutteriers hjemmesider. Dem kan man bl.a. finde via joras.dk, og
www.hestalitir.dk.

Måske kunne man også finde noget her:
http://www.islandshest.dk/forside/hotel2004.htm

Man kan også nogle gange finde nogen i den blå avis, men her er
"kvaliteten"/niveauet af hestene nogle gange noget lavere.

Du er velkommen til at kontakte os (se mere på geysirheste.dk) for en
snak, hvis du har lyst.

-dennis

Fra : Kim S

Dato : 27-08-04 16:21

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

> Du er velkommen til at kontakte os (se mere på geysirheste.dk) for en
> snak, hvis du har lyst.

Tak Dennis, jeg giver hende dit tlf-nr når jeg ser hende.
Men hvo'n kan det være, at nogle af de islænderfolk hun har ringet
til ang. salgsannoncer reagerer negativt på, at hun bor på Amager ?
De havde ikke spurgt til hendes rideevner, men bopæl, og så trak
de i land når de hørte det var Amager. Det virker lidt som et
"frelst" folkefærd, de islænderfolk.... Nå ja, nogen ihvertfald

Mvh, Kim

Fra : Malene P

Dato : 28-08-04 22:26

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> de i land når de hørte det var Amager. Det virker lidt som et
> "frelst" folkefærd, de islænderfolk.... Nå ja, nogen ihvertfald

Hvad mener du med "frelst"? Og hvorfor skulle sælgeren dog starte med at
spørge til din venindes "rideevner"? Skulle jeg sælge en af mine isbasser,
ville mine krav først og fremmest være hensynet til, om den vil få det
godt -altså hvordan den bliver opstaldet og hvilke forhold den iøvrigt ville
komme til at gå under -feks om den ville blive endnu en i rækken af stakkels
aleneheste og om den evt bare er et impulskøb fordi en eller anden har fået
tid eller råd til at købe sig et stykke ridelegetøj. Viser køberen sig at
være seriøst interesseret i hestens tarv og velbefindende, kan vi så begynde
at diskutere rideevner og den slags -og først derefter kan vi aftale et møde
mellem sælger, køber og hest. Hvis din veninde er blevet afvist, kan det jo
have noget at gøre med, at sælgerne ikke har fundet din veninde "værdig" til
at blive hesteejer. Der har desuden været nogle grimme sager omkring misrøgt
af heste på Amager -kig selv tilbage i gruppen eller kig feks på "Dyrenes
Beskyttelse"'s hjemmeside. Ikke at den slags ikke finder sted her på
bøh-landet (feks i Brønderslev). Og så kan det jo være at man (lige som jeg)
ser Amager som et sted fyldt med biler, byggepladser og alt muligt andet
støj og møg, der ikke passer sig for en isbasse med krav på frie vidder og
åbent landskab. Aner faktisk ikke, hvorfor din veninde er blevet afvist -men
er det sket mange gange, tyder det vel på, at det ikke er sælgerne, der er
noget i vejen med. Selv om Dennis jo lever at sælge "basser", vil han nok
være enig i ihvertfald nogle af disse ting, så jeg vil også opfordre dig til
at ringe til ham og få en snak, før din veninde farer ud og køber en basse.

mvh
Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 09:15

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> støj og møg, der ikke passer sig for en isbasse med krav på frie vidder og

Lige netop dét har Amager masser af

Amager er ligesom delt op i tre dele: En byzone, Fælleden og åbent landskab
så langt øjet rækker. Der er rigtig mange dejlige steder på Amager at have
sin hest gående.

Der er mange gårde og rideskoler, marker, store folde, der er en lille skov,
der er strand, og der er hele fælleden.

Støjen fra fly der lander og letter, den vender hestene sig lynhurtigt til.

Den største del af Amager er faktisk åbent landskab... Byggeriet er
koncentreret til den nordvestlige del af Amager, Ørestad.

Kommer man ud "på landet" på Amager, er der faktisk ikke mere trafik, end på
en hvilken som helst anden lille landevej.

Jo, Amager er i særdeleshed heste-venligt land.

Tina

Fra : Malene P

Dato : 29-08-04 11:08

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, Amager er i særdeleshed heste-venligt land.

OK -men måske har andre af de, Kim's veninde har kontaktet, en lige så
forkert opfattelse som jeg. Men som sagt kan der jo være andre grunde -ikke
mindst at sælgeren kan have fået opfattelsen, at hun måske er kommet med en
forkert indgangsvinkel til det ansvar, det er at holde hest.

mvh
Malene P

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 30-08-04 07:57

Kim S wrote:

> [...]
> Men hvo'n kan det være, at nogle af de islænderfolk hun har ringet
> til ang. salgsannoncer reagerer negativt på, at hun bor på Amager ?

Aner det ikke. Måske forestiller de sig alle skyskraberne og frygter
nogle helt umulige heste-forhold ;)

> De havde ikke spurgt til hendes rideevner, men bopæl, og så trak
> de i land når de hørte det var Amager.

Lyder mærkeligt. Især hvis hun har oplevet det mere end én gang.

Men hvis man kun havde set den ene ende af Amager, ville man måske også
synes det var et lidt urealistisk projekt med en hest. :)

> Det virker lidt som et
> "frelst" folkefærd, de islænderfolk....

Gælder det ikke de fleste "folkefærd". Jeg kan da i flæng nævne andre
grupperinger (både inden for heste og alt muligt andet) der har en del
frelste medlemmer.

-dennis