Sikkerhedsbrist i Service Pack 2
Fra : Per Nielsen

Dato : 27-08-04 14:48

Fra : Nicolai

Dato : 27-08-04 14:51

Folk kører vel ikke som admin . . . . . (et er vist praksis noget andet er
teori - jeg ved godt folk kører som admin...)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-08-04 15:03

Per Nielsen skrev:

> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18966

Og det er også uhyre nemt at tilføje programmer til "hvidvasknings-
listen" i SP2's indbyggede firewall, hvis bare man kan lokke brugeren
til at køre et program, som ændrer lidt i registreringsdatabasen,
så intet har ændret sig. Fornuftig brugeropførsel er stadig alfa og
omega.

At tilføje programmer til den liste, kan i øvrigt også kun lade sig
gøre, hvis den konto man bruger, har administratorrettigheder.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 03-09-04 16:45

On Fri, 27 Aug 2004 16:03:11 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
>
> At tilføje programmer til den liste, kan i øvrigt også kun lade sig
> gøre, hvis den konto man bruger, har administratorrettigheder.

Gammel tråd, men alligevel:

Installer Spybot og slå TeaTime til ved installationen - så får man en boks
op hver gang noget som helst prøver at rette i reg-db!

http://www.spybot.info/en/home/index.html

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Alex Holst

Dato : 03-09-04 16:52

Lars Bo Wassini wrote:

> Installer Spybot og slå TeaTime til ved installationen - så får man en boks
> op hver gang noget som helst prøver at rette i reg-db!
>
> http://www.spybot.info/en/home/index.html

Var det ikke lettere at lade vaere med at koere skummelt software, saa
man var fri for at overvaage sin maskine paa denne maade?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-09-04 21:39

Alex Holst wrote:

> Var det ikke lettere at lade vaere med at koere skummelt software, saa
> man var fri for at overvaage sin maskine paa denne maade?

Jo da, men hvad er skummelt software?

mvh
Henning

Fra : Alex Holst

Dato : 05-09-04 20:34

Henning Præstegaard wrote:

> Jo da, men hvad er skummelt software?

Det er lidt ligesom spam: Jeg kan ikke beskrive aspekter der praecist og
med 100% korrekthed definerer det, men jeg ved det altid naar jeg ser
det. Disse retningslinier er dog taet paa:

   http://www.google.com/corporate/software_principles.html

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-04 20:51

Alex Holst wrote:

> [...]
> med 100% korrekthed definerer det, men jeg ved det altid naar jeg ser
> det. Disse retningslinier er dog taet paa:

Så er vi ude i noget der ligner problematikken omkring advarsler i
firewalls. Når man bliver advaret, er der ikke tale om skummelt
software. Det skumle software advarer ikke (eller advarer med små
bogstaver langt nede i EULA'en).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : jt@thoestesen.invali~

Dato : 27-08-04 15:11

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote:

> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18966

Fremrangende eksempel på et stykke dårlig journalistik der kan sende
alm. brugere ind i armene på sælgere af "personlige firewalls" og
anti-virus.

Artiklen siger jo egentligt bare:
"Hvis du kører noget ondsindet kode med adm. rettigheder, så kan
du ikke længere stole på Windows Sikkerhedcenter"

- Ikke noget nyt der...

Og at opfordre folk til at de skal manuelt checke de forskellige
sikkerhedsprogrammer... Hmmm, hvis de kan gøre noget som kan
forhindre et program med adm. rettigheder i at manipulere med
dem, SÅ er der da en nyhed.

--
Thø