Download på min side...
Fra : seb

Dato : 27-08-04 14:08

Hvad hedder koden til at man kan sætte download ind?
Jeg er ikke super til computer, og kan derfor ik rigtigt finde ud
af at lave den præcise placering.....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-08-04 14:23

seb skrev:

> Hvad hedder koden til at man kan sætte download ind?

Hvad mener du?

Hvis du mener koden til at lave links, så er det

(se evt. siden her: <http://html.dk/tutorials/html/lektion8.asp>)

Links kan både gå til almindelige websider eller til filer der skal
downloades.

Hvis du vil vide hvordan man laver et link til en webfil (fx et
billede eller en html-fil) så filen bliver downloadet i stedet for
at blive vist direkte, er det en del sværere. Det skal gøres i et
serversidesprog (eller evt. ved at pille ved webserveren).

I begge tilfælde er det ikke gruppen her der er den rigtige.
Spørgsmål om normale links hører til i html-gruppen
(<news:dk.edb.internet.webdesign.html>), mens spørgsmålet om at
lave en downloadboks på "almindelige" filtyper, hører til i en
serversidegruppe eller en gruppe om opsætning af webservere.

Hvis du mener noget helt tredje med dit spørgsmål, vil jeg foreslå
dig at fortælle lidt mere præcist hvad du vil opnå. Se evt. siden
er: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen