Styles vha JS?
Fra : Dennis Schibler

Dato : 27-08-04 13:04

Hep

interesserer sig for markup, derfor sidder jeg og fafler med lidt
JS som skal udregne den tilgænglige browserhøjde, og sætte den
som height i min <div>

Scriptet ser således ud;

<script>
availHeight = (document.body.offsetHeight - 316)
</script>

Scriptet er funktionelt, og finder den tilgænglige browser-offset
højde, og trækker en værdi fra som det skal.

Hvordan får jeg sat outputtet som en style i mit markup?
Altså noget lign.:

På forhånd tak!
//Dennis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 27-08-04 13:07

> [...]
>
> Scriptet ser således ud;
>
> <script>
> availHeight = (document.body.offsetHeight - 316)

[klip]

> Hvordan får jeg sat outputtet som en style i mit markup?
> Altså noget lign.:

Nej, det går ikke...
I scriptet (som du placerer umiddelbart _før_ body's end-tag) skriver du
følgende:
document.getElementById("elementNavn").style.height = availHeight;

Det kræver så at div-elementet har en id-attribut med værdien "elementNavn",
som du så frit kan ændre - bare du gør det både i script og
HTML-elementet...

Håber du fik svar nok.

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Dennis Schibler

Dato : 27-08-04 13:27

> [...]
> følgende:
> document.getElementById("elementNavn").style.height = availHeight;

Det var hvad der skulle til - Tak for det :)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-08-04 22:52

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> writes:

> [...]

Skulle være <script type="text/javascript"> ifølge HTML 4.

Der er ikke en metode der virker i alle browsere. Se her for hvordan
man finder størrelsen af browservinduet:
<URL:http://jibbering.com/faq/#FAQ4_9>

> document.getElementById("elementNavn").style.height = availHeight;

Husk enheden. Det skal være
... = availHeight + "px";

/L