ridning og fødsel?
Fra : Tina Christoffersen

Dato : 27-08-04 11:30

Hejsa!

Jeg har altid hørt, at ryttere har svært ved at føde børn, fordi de har for
mange bækkenbundsmuskler, der "klemmer den forkerte vej".
Nu er jeg så meget i tvivl om den stadig gælder, eller om den er blevet
modbevist. Har I hørt noget om det?

mvh. tina

Fra : karsten klaaby

Dato : 27-08-04 11:49

> [...]
> mange bækkenbundsmuskler, der "klemmer den forkerte vej".
> Nu er jeg så meget i tvivl om den stadig gælder, eller om den er blevet

Måske der er noget om det................men når det så er sagt, så tror jeg
det gælder om at slappe af under vearbejdet og arbejde med smerten ikke mod.
Og alt andet lige så tror jeg man nemmere får trænet bækkenbunden op igen
bagefter.

MVH Pia

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-08-04 13:11

Tina Christoffersen wrote:

> [...]
> mange bækkenbundsmuskler, der "klemmer den forkerte vej".
> Nu er jeg så meget i tvivl om den stadig gælder, eller om den er blevet

Næh, ikke før du skriver det, men min søster, der også er rytter, har
lige født, og der var da komplikationer :/

JonB

Fra : Birgitte Weber

Dato : 27-08-04 17:22

Jeg læste for nogle måneder siden at det er en skrøne, at ryttere har
sværere ved at føde end andre.....
Artiklen handlede vist om skrøner der stadig florerede blandt læger (og
jordemødre).

Birgitte

Fra : mus

Dato : 28-08-04 20:00

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:412f0d0d$0$303$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> mange bækkenbundsmuskler, der "klemmer den forkerte vej".
> Nu er jeg så meget i tvivl om den stadig gælder, eller om den er blevet

Min søster har redet i mange år og født tre børn. Tre nemme fødsler.
Har desuden flere veninder der rider. De har aldrig talt om deres fødsler
som specielt svære.

LN