Rengøring
Fra : Mus

Dato : 26-08-04 18:13

Hej jeg er blevet kaldt ud at gøre rent i morgen pga en brand.

Jeg er gravid og jeg er ikke vandt til rengøringsjob. Er der nogen ting jeg
skal være opmærksom på i den forbindelse? Feks stærke rengøringsmidler.
descinficeringsmidler etc. eller er alt godkendt også til gravide i dag?
Er da lidt betænkelig. Men også bange for jeg er for pylret.

LN

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-08-04 20:29

Mus (Bastian@sol.dk) skrev følgende:

> [...]
> rengøringsmidler. descinficeringsmidler etc. eller er alt godkendt
> også til gravide i dag? Er da lidt betænkelig. Men også bange for jeg

Du skal kigge på sikkerhedskoderne på flaskerne. Jeg har klippet
nedenstående fra By og Bygs hjemmeside. Det handlede godt nok om maling,
men jeg vil tro, at det også gælder for rengøringsmidler.

Fra By og Byg:
"Det første tal fortæller om opløsningsmidlet og hermed om krav til
ventilation. 00 er den laveste værdi, 5 den højeste. Tallet efter
bindestregen oplyser om indholdet af andet sundhedsskadeligt end
opløsningsmiddel. 0 er lavest, 6 er højest."

Gummihandsker er altid en god idé og hvis du kommer i nærheden af noget,
som stiller høje krav til ventilation skal du nok overveje at bruge et
åndedrætsværn.

Henriette Døssing

---

Fra : Mus

Dato : 26-08-04 21:17

Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:XRqXc.8450$TV4.3108@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Gummihandsker er altid en god idé og hvis du kommer i nærheden af noget,
> som stiller høje krav til ventilation skal du nok overveje at bruge et

Tak

Ja så håber jeg da de vil udlevere et åndedrætsværn..

LN

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 23:22

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> descinficeringsmidler etc. eller er alt godkendt også til gravide i dag?
> Er da lidt betænkelig. Men også bange for jeg er for pylret.

Det er nok en god ting, at bruge handsker og pas også på med ikke, at
indånde for
skarpe rengøringsmidler.

Jeg har lige brugt klorin i hele hytten i går ( pga. at vi haft ringorm på
hund / kat og børn ) og jeg fik det rigtig dårligt og måtte forlade
badeværelset.
Jeg tror måske, at klorinen ved et uheld, blev blandet med noget wc rens og
det skulle vidst nok, kunne udvikle nogle giftige dampe, så pas på med
det.
Så skal du selvfølgelig også passe på, at du ikke knokler for hårdt på. Tag
de pauser du evt. har brug for ind imellem.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : marlene

Dato : 28-08-04 11:23

jeg lå i abortzonen da jeg ventede mine tre børn,
jeg kunne sagten arbejde, men måtte ikke hoppe ned fra noget og heller ikke
overskrejke mig, - noget med livmoderens bånd, husker det ikke rigtig mere.

Fra : mus

Dato : 29-08-04 15:09

> [...]
> descinficeringsmidler etc. eller er alt godkendt også til gravide i dag?
> Er da lidt betænkelig. Men også bange for jeg er for pylret.

Tusind tak for jeres svar.

Det gik fint med rengøringen. Det var ikke stærkere rengøringsmidler end ved
almindelig rengøring. Det var en stor hal der skulle have skuret gulvet op
samt lagerlofter der skulle støvsuges. Så det viste sig slet ikke at være
efter brand der skulle gøres rent som der først stod.

Men hold op hvor var det hårdt og kedeligt.

LN