Fotogalleri
Fra : Betina

Dato : 26-08-04 10:24

Hjælp søges

Jeg har fået lavet en lille familiehjemmeside, og vil her lægge nogle
billeder ind ved hjælp af et fotogalleri.

Jeg opretter en side, laver et fotogalleri, og det hele fungerer fint (også
i eksempel), men når jeg putter det på nettet, får man denne besked, når man
benytter linket :
Forbidden
You don't have permission to access /images/dyr/sider/ on this server.

Er jeg kommet til at låse noget?
Jeg kan se, at der automatisk dannes en mappe, når jeg laver et galleri,
skal jeg bruge den direkte istedet for at tage det ind på en side?
Er fotogallerier svært? Så må jeg jo fortsætte med blot at sætte billerne
ind på siden - jeg synes bare, at det andet er sjovere.

Endelig: jeg vil slemt gerne lave fotogallerier, som dem aviserne laver på
nettet (der åbnes en ny og meget mindre ramme med fotogalleriet i). Hvordan
gør man det?

På forhånd tak for al hjælp

Betina

Fra : Jens Lassen

Dato : 26-08-04 13:11

Betina wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> nettet (der åbnes en ny og meget mindre ramme med fotogalleriet i). Hvordan

Jeg ved ikke hvad du anvender til at lave fotogalleri med, men jeg har en link
til en smart gotogalleri, som er gratis.

Med fotogalleriet kan både tilpasse foto i størrelse, både kilobyte og
størrelse, samt lave html sidderne så de er lige til at sætte ind.

http://www.hnm-freeware.com/

vælg HNM Web Gallery Creator 2.13.

Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : news

Dato : 28-08-04 08:25

Tak for tippet.
Nu kan jeg finde ud af, at lave et fotogalleri, der virker.

Jeg kan dog ikke helt så farver m.m, som jeg gerne vil, da det bliver lavet
i java (som jeg ikke kan rette i). Kan jeg få det i HTML?

Betina - lidt bedre nu end før tippet

Fra : Jens Lassen

Dato : 30-08-04 12:44

news wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Jeg kan dog ikke helt så farver m.m, som jeg gerne vil, da det bliver lavet
> i java (som jeg ikke kan rette i). Kan jeg få det i HTML?

du kan ændre faverne inden du generere html koderne